اخبار IT, مقالات

بهترین بازیهای جهان در سال ۲۰۲۱

بهترین بازیهای جهان در سال 2021

بهترین بازیهای جهان در سال 2021

در این مقاله قصد داریم بهترین ، جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین بازیهای آنلاین ویدئویی جهان در سال 2021 را بر اساس امتیاز متاکریتیک، به شما معرفی کنیم.

ابتدا بیایید کمی راجع به اهمیت بازی کردن صحبت کنیم. همه‌ی ما گاهی نیاز داریم برای رهایی از دغدغه‌های روزمره، تنش‌ها و استرس‌ها ، لحظاتی را به تفریح اختصاص دهیم. در هر سنی که باشیم، بازی کردن فرصتی را برای ما ایجاد می‌کند تا کارها، تنش‌ها و استرس‌ها را برای لحظاتی هرچند کوتاه و گذرا فراموش کنیم. ما در این مقاله بهترین بازی‌های ویدئویی جهان در سال 2021 را به شما معرفی می‌کنیم تا این حس را به بهترین نحو در شما القا می‌کند.

بازیهای ویدئویی 2021

در سال 2021 بازی‌های متنوع بسیاری توسط استودیوهای بازی‌سازی، در سبک و ژانرهای مختلف به صورت آنلاین، آفلاین، تک نفره یا Co-Op به بازار عرضه شدند. سال 2021 مورد انتظارترین بازی‌های ویدئویی بزرگ منتشر شد. برخی از این بازی‌ها توانستند امتیازهای خوبی از منتقدان بازی دریافت کنند و عنوان بهترین بازیهای جهان در سال 2021 را به خود اختصاص دهند.

در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی و بررسی بازی‌هایی که امتیاز خوبی دریافت کرده‌اند بپردازیم و با داستان، شخصیت اصلی و محیط این بازی‌ها آشنا شویم.

حتما بخوانید >> ۱۰ بازی آنلاین برتر سال ۲۰۲۱

در این مقاله ما 10 بازی ویدئویی برتر سال 2021 را بر اساس امتیاز متاکریتیک به شما معرفی می‌کنیم.

متاکریتیک یک سایت مرجع برای نقد و بررسی فیلم و سریال، بازی‌های ویدئویی و همچنین آلبوم‌های موسیقی به شمار می‌رود. متاکریتیک بر اساس یک سری المان‌ها و معیارها از محصول مورد نظر میانگین می‌گیرد. در نهایت به محصول یک امتیاز از 100 می‌دهد که با رنگ سبز، زرد یا قرمز با توجه به امتیاز رقبا دسته‌بندی می‌شود. (100 بیشترین امتیاز است ، محصول مورد نظر با رنگ سبز در دسته‌ی بهترین‌ها و با رنگ قرمز در دسته‌ی بدترین‌ها قرار می‌گیرد)

10- بازی Returnal (با امتیاز 85)

  • پلتفرم قابل اجرا : PS5
  • تاریخ انتشار : 30 آوریل 2021 (10 اردیبهشت 1400)
  • امتیاز متاکریتیک : 85

بازی Returnal توسط استودیوی خوش‌سابقه‌ی فنلاندی بازی‌ساز هوس‌مارک (Housemarque) در 30 آوریل 2021 منتشر شد. در این بازی گیمر نقش یک فضانورد به نام Selene را ایفا می‌کند که در سیاره‌ای سقوط می‌کند و ارتباطش با فضاپیمای شرکت ASTRA قطع می‌شود و در طی این بازی به دنبال منبع سیگنالی به نام White Shadow به جستجو می‌پردازد. در حین بازی ممکن است در چالش‌های مختلف چندین بار سلین جان خود را از دست بدهد، اما هر بار در صحنه‌ی سقوط و انهدام فضاپیمایش جان می‌گیرد و به اصطلاح بازی از ابتدا آغاز می‌شود. چالش‌های بازی ریترنال برای گیمرها بسیار سخت است و پیشروی در آن نیازمند تمرین و تکرار است. اما مسیرهای رازآلود، افکت‌های صوتی با کیفیت، گرافیک جذاب و ویژگی‌های کنترلر Dualsense گیمرها را ترغیب می‌کند که همچنان بخواهند به این بازی ادامه دهند تا اینکه بتوانند تیتراژ پایانی این بازی را ببینند.

مقاله دستیار صوتی هوشمند را از دست ندهید

9- بازی Deathloop (با امتیاز 87)

  • پلتفرم قابل اجرا : PC, ایکس باکس سری ایکس, PS5
  • تاریخ انتشار : 21 می 2021 (31 اردیبهشت 1400)
  • امتیاز متاکریتیک : 87

بازی Deathloop توسط استودیو آرکین لیون (Arkane Lyon) در 8 دسامبر 2021 منتشر شد. در این بازی گیمر در نقش کولت (Colt) ظاهر می‌شود که در یک جزیره داخل یک حلقه‌ی زمانی تکرارشونده گیر افتاده است. هدف کولت در جریان این بازی به قتل رساندن 8 نفر است تا از چنگال زندانیان روانی نجات پیدا کند و فرار کند. جولیانا نقش دشمن کولت و محافظ جزیره را دارد که با کولت مبارزه می‌کند و به او اجازه‌ی فرار را نمی‌دهد.

8- بازی Halo Infinite (با امتیاز 87)

  • پلتفرم قابل اجرا : PC, ایکس باکس وان, Xbox Series X, PS4, PS5
  • تاریخ انتشار : 8 دسامبر 2021 (17 آذر 1400)
  • امتیاز متاکریتیک : 87

بازی Halo Infinite آخرین نسخه از مجموعه‌‌ی Halo توسط استودیو 343 Industries و SkyBox Labs در 8 دسامبر 2021 منتشر شد. در این بازی گیمر در نقش مستر چیف ظاهر می‌شود که با بیدار شدنش در یک سفینه شاهد یک جنگ عظیم هست. در این بازی مستر چیف و همراهانش به دنبال کورتانا و البته همان هدف همیشگی، یعنی نجات بشر می‌رود . در طول این بازی از گیمر خواسته می‌شود به مناطق خاص برود و آن مناطق را از دشمنان پاکسازی کند. در کنار مستر چیف، هوش مصنوعی جدید با نام «Weapon» جایگزین کورتانا شده که سبب ارتباط هر چه بیشتر مخاطب با بازی شده است.

حتما بخوانید >> بهترین کامپیوترهای سال ۲۰۲۱

7- بازی Psychonauts 2 (با امتیاز 87)

  • پلتفرم قابل اجرا : PC, Xbox One, Xbox Series X, PS4
  • تاریخ انتشار : 25 آگوست 2021 (3 شهریور 1400)
  • امتیاز متاکریتیک : 87

بازی Psychonauts 2 توسط تیم شیفر در استودیوی دابل فاین (Double Fine) در 25 آگوست 2021 منتشر شد. در این بازی گیمر در نقش رازپوتین (Razputin) معروف به Raz ظاهر می‌شود. Raz با توانایی‌هایی منحصر به فرد می‌تواند وارد ذهن کاراکترها شده و در خاطرات آن‌ها به کندوکاو و جستجو بپردازد. او می‌تواند دنیای بازی را از دید شخصیت‌های مختلف ببیند و نقاط مخفی و لحظات جالبی را در طی بازی تجربه کند. قدرت‌های ذهنی رز در این نسخه بیشتر و جذاب‌تر از قبل شده‌ است.  Raz در پی آرزویش در نسخه اول بازی Psychonauts حالا عضو سازمان جاسوسی روانشناختی بین‌المللی شده که بعد از مدتی متوجه نیت سوء این سازمان می‌شود که در پی آن ماجراهایی هیجان‌انگیز رخ می‌دهد.

6- بازی Hitman 3 (با امتیاز 87)

  • پلتفرم قابل اجرا : PC, Xbox One, Xbox Series X, PS4, PS5
  • تاریخ انتشار : 20 ژانویه 2021 (1 بهمن 1399)
  • امتیاز متاکریتیک : 87

بازی Hitman 3 نسخه‌ی پایانی مجموعه‌ی Hitman توسط استودیوی خلاق آی‌او اینتراکتیو (IO Interactive) در 20 ژاونیه 2021 منتشر شد. در این بازی گیمر در نقش مأمور ۴۷ ظاهر می‌شود. این بازی که در پی نسخه‌ی قبلی خود ساخته شده است، مأمور ۴۷ هویت واقعی پشت نقاب شدو کلاینت را می‌فهمد و با کمک دایانا برنوود و لوکاس گری (دوست دوران کودکی‌اش) سعی در نابودسازی اعضای اصلی سازمان پرویدنس (Providence) دارد که رئیس این سازمان با گمراه کردن مأمور 47 و هم‌دستانش بازی را سخت و چالش برانگیز می‌کند.

اگر شما هم دوست دارید بدانید یک خانه هوشمند در سال ۲۰۲۲ چگونه است؟ اینجا کلیک کنید

5- بازی Metroid Dread (با امتیاز 88)

  • پلتفرم قابل اجرا : PS5
  • تاریخ انتشار : 8 اکتبر 2021 (16 مهر 1400)
  • امتیاز متاکریتیک : 88

بازی Returnal توسط استودیوی خوش‌سابقه‌ی فنلاندی بازی‌ساز هوس‌مارک (Housemarque) در 8 اکتبر 2021 منتشر شد. در این بازی گیمر نقش یک فضانورد به نام Selene را ایفا می‌کند که در سیاره‌ای سقوط می‌کند و ارتباطش با فضاپیمای شرکت ASTRA قطع می‌شود و در طی این بازی به دنبال منبع سیگنالی به نام White Shadow به جستجو می‌پردازد. در حین بازی ممکن است در چالش‌های مختلف چندین بار سلین جان خود را از دست بدهد، اما هر بار در صحنه‌ی سقوط و انهدام فضاپیمایش جان می‌گیرد و به اصطلاح بازی از ابتدا آغاز می‌شود. چالش‌های بازی ریترنال برای گیمرها بسیار سخت است و پیشروی در آن نیازمند تمرین و تکرار است. اما مسیرهای رازآلود، افکت‌های صوتی با کیفیت، گرافیک جذاب و ویژگی‌های کنترلر Dualsense گیمرها را ترغیب می‌کند که همچنان بخواهند به این بازی ادامه دهند تا اینکه بتوانند تیتراژ پایانی این بازی را ببینند.

4- بازی It Takes Two (با امتیاز 89)

  • پلتفرم قابل اجرا : PC, Xbox One, Xbox Series X, PS4, PS5
  • تاریخ انتشار : 26 مارچ 2021 (1 فروردین 1400)
  • امتیاز متاکریتیک : 89

بازی It Takes Two توسط استودیوی بازی‌سازی Hazelight زیرمجموعه‌ی EA Originals در 12 فوریه 2021 منتشر شد. در این بازی گیمر یک Co-Op جالب را تجربه می‌کند. دو شخصیت می و کودی در نقش مادر و پدر یک دختر بچه به نام رز هستند و قصد جدایی دارند، رز که از این اتفاق بسیار نارحت است توسط یک کتاب جادو به نام دکتر حکیم مادر و پدر خود را به عروسک‌هایی تبدیل می‌کند و سعی در آشتی دادن پدر و مادر رز را دارد. در طی بازی می و کودی هر کدام قابلیت‌های منحصر به فردی به دست می‌آورند که مکمل یکدیگر می‌شوند و باعث ایجاد همکاری بین این دو کاراکتر می‌شود. در واقع همه‌ چیز در این بازی از حل معما‌ گرفته تا عبور از موانع، مبارزه با دشمن و … بر پایه‌ی همکاری این دو کاراکتر‌ طراحی شده است.

3- بازی Super Mario 3D World + Bowser’s Fury (با امتیاز 89)

  • پلتفرم قابل اجرا : Nintendo Switch (نینتندو سوئیچ)
  • تاریخ انتشار : 12 فوریه 2021 (24 بهمن 1400)
  • امتیاز متاکریتیک : 85

بازی Super Mario 3D World + Bowser’s Fury از مجموعه بازی‌های سوپر ماریو ، توسط استودیوی نینتندو (Nintendo) در 12 فوریه 2021 منتشر شد. در این بازی گیمر هربار می‌تواند در نقش ماریو، لوییجی، پرنسس پیچ یا تود ظاهر شود و با استفاده ار توانایی‌های منحصر به فرد هر یک از این شخصیت‌ها از موانع و مراحل بازی عبور کند. مأموریت گیمر این است که در دنیای بازی به دنبال نشانه‌های طلایی از سر یک گربه به نام Cat Shine بگردد. Bowser در طول بازی در کنار ماریو است (این نقش می‌تواند توسط یک گیمر دیگر کنترل شود) تا جایی که براوزر از فعالیت‌ها برای پیدا کردن نشانه‌ها خسته‌ و عصبانی می‌شود که در نهایت این عصبانیت، منجر به دشمنی او با ماریو می‌شود و گلوله‌های آتشین به سمت ماریو پرتاب می‌کند و به مبارزه با او می‌پردازد.

2- بازی Forza Horizon 5 (با امتیاز 92)

  • پلتفرم قابل اجرا : PC, Xbox One, Xbox Series
  • تاریخ انتشار : 9 نوامبر 2021 (18 آبان 1400)
  • امتیاز متاکریتیک : 92

بازی Forza Horizon توسط استودیوی پلی‌گراند گیمز (Playground Games) و شرکت مایکروسافت در 9 نوامبر 2021 در سبک Racing منتشر شد. در حین این بازی گیمر با محبوب‌ترین و سریع‌ترین اتومبیل‌های جهان از فضاهای مختلفی نظیر جنگل، شهر، خرابه‌های باستانی و بیابان عبور می‌کند. اکثر گیمرهایی که به مسابقه و هیجان علاقه‌ دارند، مجموعه بازی‌های Forza Horizon را تجربه کرده‌اند.

1- بازی Disco Elysium – The Final Cut (با امتیاز 92)

  • پلتفرم قابل اجرا : PC, Xbox One, Xbox Series, PS4, PS5, Nintendo Switch
  • تاریخ انتشار : 15 اکتبر 2019 (23 مهر 1400)
  • امتیاز متاکریتیک : 92

این بازی با نام Disco Elysium برای نخستین بار در 15 اکتبر 2019 برای PC منتشر شد . نسخه‌ی جدید با نام The Final Cut توسط استودیو ZA/UM منتشر شد و روی اکثر پلتفرم‌ها قابل اجرا است.

بازی “دیسکو الیسیوم” یا همان “نقش‌آفرینی کاراگاهی” در واقع یک بازی RPG تحت محور دیالوگ است. این بازی با یک شروع متفاوت در یک شهر بزرگ اتفاق می‌افتد که چندین سال قبل در آن جنگی رخ داده است. گیمر در این بازی نقش یک کاراگاه فراموشکار که درست نمی‌تواند شخصیت و گذشته‌ی خود را به یاد بیاورد، را ایفا می‌کند. این کاراگاه باید یک معمای قتل مرموز را حل کند . در حین این مأموریت، گذشته‌ی خود به یاد می‌آورد و بر اساس آنها تصمیم می‌گیرد.

این بازی یکی از بهترین بازی‌‌های آنلاین سال 2021 شناخته شده است.

بدون واسطه خرید کنید

شبکه دیده‌بان واردکننده و ارائه‌کننده مستقیم انواع تجهیزات شبکه اعم از رادیو وایرلس، مودم، روتر، سوئیچ، اکسس‌پوینت، دوربین مداربسته ودستگاه ضبط تصاویر، آنتن، پچ پنل ، ماژول، ریگ ماینر، کارت شبکه، پاورلاین و … در برندهای مختلف می‌باشد.

قیمت رقابتی

شما می‌توانید انواع تجهیزات شبکه را با قیمت رقابتی از شرکت شبکه دیده‌بان تهیه کنید ، ضمن اینکه شرکت شبکه دیده‌بان **توجه به نیازهای مشتریان در جهت پاسخگویی مؤثر به نیازها و رفع آنها در کوتاهترین زمان، جلب رضایت و خشنودی ایشان** را سرلوحه کار خود قرار داده و با  کارشناسان مجرب در زمینه پشتیبانی و خدمات پس از فروش، سعی در ارائه بهترین سرویس به مشتریان خود را دارد.

خدمات شبکه دیده‌بان

  • ارائه سریع تجهیزات شبکه
    • ارسال در تهران 2 ساعته
    • ارسال در شهرستان یک روز
  • تمام تجهیزات دارای گارانتی هستند.
  • خدمات پسیو و کابل کشی
  • مهلت تست 48 ساعته محصول
  • نصب و راه اندازی تجهیزات شبکه
  • پشتیبانی و نگهداری تجهیزات شبکه
  • امکان‌سنجی لینک وایرلس
  • تعمیر تخصصی انواع تجهیزات شبکه انجام می‌شود.
سایت های شبکه دیده بان :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *