اخبار IT, مقالات, میکروتیک

اکسس پوینت بی‌سیم چیست

اکسس پوینت بی‌سیم چیست

اکسس پوینت بی‌سیم چیست ؟

در این مقاله به سوال رایج اکسس پوینت بی‌سیم چیست؟ پاسخ می دهیم. اکسس پوینت بیسیم (Wireless Access Point) دستگاه هایی هستند که بدون اتصال کابل کار می کنند. این دستگاه ها شبکه های وای فای (Wifi) را به شبکه های سیمی (WLAN) متصل می کنند.

اکسس پوینت وظیفه دارد به صورت بیسیم ، گیرنده و فرستنده سیگنال رادیویی باشد. اکسس پوینت می تواند یک سخت افزار مستقل یا درون یک روتر باشد. وقتی با تلفن همراه ، تبلت یا لپتاپ به اینترنت وصل می شوید ، ابتدا به اکسس پوینت متصل می شود.

به شبکه های محلی که توسط اکسس پوینت ایجاده شده اند ، WLAN  گفته می شود. (Wireless LAN) همانطور که گفته شد ، وظیفه اکسس پوینت ارسال و دریافت امواج رادیویی است. به دلیل اینکه امواج و اطلاعات آن رادیویی هستند ، محدودیت هایی برای AP به وجود می آید.

عوامل موثر بر اکسس پوینت:

مسافت و نویز دو عامل تاثیرگذار بر کیفیت دریافت و ارسال APها دارد. در بعضی پروژه‌ها نیاز است که اکسس پوینت در قالب یک تقویت کننده عمل کند، به این حالت Repeater Mode گفته می‌شود.

با کارت شبکه می‌توان اکسس پوینت راه‌اندازی کرد؟

جواب این سوال بله است. ساختار شبکه Ad-Hoc به اینگونه است که ارتباط Peer to Peer ایجاد می‌شود. شما با تبلت یا گوشی هوشمند خود می‌توانید یک شبکه کوچک (وایرلس و AP) درست کنید و دیگران را به آن وصل کنید.

در این شبکه‌های کوچک تعداد افرادی که وصل می‌شوند محدود است. اما در سطح Infrastructure که برای شرکت ‌ها و مراکز بزرگتر طراحی می‌شود، تعداد افراد، متناسب با نیاز پروژه افزایش می‌یابد.

هیچگاه امنیت 100 % نیست!

پوشش‌دهی یک مرکز خرید توسط اکسس پوینت:

برای پوشش‌دهی یک مرکز خرید، در نواحی مختلف مجتمع تجاری اکسس پوینت قرار می‌گیرد. این اکسس پوینت‌ها به یکدیگر وصل می‌شوند و اینترنت را در همه جا پخش می کنند.

اکسس پوینت‌های خانگی:

برای محیط خانه و دفاتر کوچک لازم نیست از سخت افزار مستقل اکسس پوینت استفاده کرد. معمولا مودم‌هایی که در منزل دارید یک آنتن کوچک دارند. این مودم‌ها کار اکسس پوینت را هم انجام می‌دهند.

توجه داشته باشید که عواملی مانند موتور الکتریکی یا دیوار بر روی پوشش‌دهی امواج تاثیر منفی زیادی می‌گذارد.

در چه جاهایی از اکسس پوینت استفاده می‌شود؟

در دنیای امروز، نیاز به داشتن شبکه بیسیم امری ضروری است. از این رو در بیشتر پروژه‌ها از اکسس پوینت (AP) استفاده می ‌شود. اکثر اپراتورهای تلفن همراه از اکسس پوینت استفاده می‌کنند .

امنیت شبکه با اکسس پوینت چگونه است؟

همیشه امنیت شبکه‌های کابلی از شبکه های بیسیم بیشتر است. هرچقدر هم که شبکه را امن‌سازی کنید، باز هم درصد افشا اطلاعات از شبکه بیسیم زیاد است.

قیمت اکسس پوینت بی‌سیم

اکسس پوینت بی‌سیم یکی از پر‌ فروش‌ترین اکسس پوینت‌های میکروتیک می‌باشد. که این محصول همواره در شبکه دیده‌بان موجود است. شما می‌توانید با خرید آنلاین به راحتی این محصول را تهیه کنید. همچنان این اکسس پوینت دارای 12 ماه گارانتی می‌باشد. به علاوه میتوانید این محصول را با قیمتی مناسب خریداری کنید.

تعمیر اکسس پوینت بی‌سیم

تعمیر تخصصی اکسس پوینت بی‌سیم در مجموعه فنی مهندسی شبکه دیده‌بان انجام می‌شود. جهت اطلاع از شرایط تعمیر اکسس پوینت بی‌سیمبا بخش تعمیرات شبکه دیده‌بان تماس بگیرید.

مقاله‌های مرتبط .....

مدرک بین المللی میکروتیک

مدرک بین المللی میکروتیک

مدرک بین المللی میکروتیکآیا میدانستید کمپانی میکروتیک در سراسر دنیا مراکزی برای آموزش تجهیزات شبکه به صورت تخصصی دارد که در صورت گذراند...

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *