فیلم آنباکس تجهیزات شبکه, مقالات, میکروتیک, ویدئو تجهیزات شبکه

فیلم آنباکس hEX S

فیلم آنباکس hEX S

فیلم آنباکس hEX S

به نظرت بهتر نیست اول تجهیزات رو ببینی بعد خرید کنی؟ اگر دوس داری قبل خریدت از محتویات داخل جعبه با خبر بشی با ما همراه باش. تو فیلم آنباکس hEX S شاهد اجزای درون پکیج هستید. ما در شبکه دیده‌بان با جعبه گشایی hEX S برای شما این امکان را فراهم می‌کنیم. که بیشتر و بهتر با محصول آشنا شید و بهترین تصمیم را برای ثبت سفارش و خرید داشته باشید.

در ابتدا باید شناختی از روتر داشته باشیم. و باید بدانیم کاربرد روتر چیه؟ و چگونه کار می‌کند. ما در اینجا تعریفی مختصر از روتر و نحوه عملکرد آن برای شما عزیزان می‌گویم.

 

تعریف روتر

روتر‌ یا مسیریاب، چند شبکه اینترنتی را به صورت سیم یا بی‌سیم (وایرلس – Wireless) به یکدیگر وصل می‌کند. جالب است بدانید که در شبکه، روتر‌ها به 2 صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • کابلی
  • بی‌سیم
 

نحوه عملکرد روتر

روترها بسته‌های اطلاعاتی را که بین شبکه‌ها وجود دارد، را ارسال و دریافت می‌کنند. در واقع آنها را به مقصدی مشخص می‌رساند. روترها یک آی‌پی (IP) یا آدرس‌هایی رو اختیار دارند و از طریق همان بسته‌های اطلاعاتی را انتقال می‌دهند.

امکانات روتر 

روترها یکسری امکانات در اختیاران کاربران قرار می‌دهند. که این امکانات باعث دسترسی سریع و راحت به امکانات دیگر و حتی مدیریت خود دستگاه را می‌شود. این امکانات از جمله:

  • مسیریابی (Routing)
  • دیوار آتش (FireWall)
  • پروتکل پویای میزبان آی پی دهنده اتوماتیک (DHCP Server)
  • ترجمه نشانی شبکه (NAT)
  • پراکسی سرور (Proxy Server)
  • مدیریت کاربران (User Management)
  • تعادل رسانی بارگزاری (Load Balancing)
  • شبکه خصوصی مجازی (VPN)
  • راهگزینی برچسب چند قرارداری (MPLS)
  • کیفیت سرویس (Quality of Service)
  • میزبانی اتصالات (Open Vpn)
  • SSTP – L2TP – PPTP – PPPOE – ISDN …

روتر hEX S میکروتیک

کمپانی میکروتیک روترهای دیگری را با سری hEX هم تولید کرده است. ابتدا برای شناخت بهتر روتر hEX S  لازم است. که شناختی از روتر hEX داشته باشیم. که البته ما این محصول را در صفحات دیگر شبکه دیده‌بان توضیح دادیم. فقط کافی است یک نگاهی به سایتمان بزنید تا بیشتر در این محصول اطلاع پیدا کنید. روتر hEX S زیر مجموعه روترهای hEX برند میکروتیک است. hEX S یک روتر کابلی است یعنی به صورت وایرلس (بی‌سیم) کار نمی‌کند. بایدحتما سیمی به آن وصل شود.

نام روترهای سری hEX به شرح زیر است:

    • hEX lite
    •  hEX
    •  hEX PoE lite
    • hEX PoE
    • hEX S

ماژول‌های که میکروتیک برای کاربران خود در نظر گرفته است. تا دسترسی راحت و آسان و همچنین مدیریت سریع بر دستگاه داشته باشند.

    1. ماژول فیبرنوری S-31DLC20D
    2. ماژول فیبرنوری S-55DLC80D
    3. مازول فیبرنوری S-4554LC80D
    4. ماژول فیبرنوری S-3553LC20D
    5. ماژول فیبرنوری S-85DLC05D
    6. ماژول فیبرنوری S-RJ01

شباهت روتر hEX S با روتر hEX

همانطور که می‌دانید hEX و hEX S از لحاظ ظاهر کاملا یکسان هستند. ولی در امکانات و تجهیزات هم تقریبا باهم یکی هستند. در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم.

مهمترین تفاوت روتر hEX S با روتر hEX

همانطور که در بالا اشاره شده است. با نگاهی به ظاهر این دستگاه و امکانات آنها، متوجه می‌شویم که تقریبا شبیه یکدیگر هستند. ولی مهمترین تفاوت این دستگاه‌ها، داشتن پورت SFP در روتر hEX S است. در ضمن جای هیچ نگرانی در مورد کار با این دستگاه نیست. چون شرکت میکروتیک ماژول‌های سازگار زیادی برای کار با این روتر را برای کاربران خود ارائه کرده است. به همین دلیل رضایت مشتری از عملکرد عالی روترهای سری hEX باعث شده است. همچنان در خط تولید قرار بگیرند. و هنوز تصمیمی برای از رده خارج کردن هیچ یک گرفته نشده است.

قابلیت PoE out  چیست ؟

یکی از دلایل مهم افزایش قیمت دستگاه، ویژگی و قابلیت آن می‌باشد. که آن ویژگی و یا قابلیت داشتن پورت PoE out است. PoE OUT به روتر این امکان را می‌دهد که یک دستگاه دیگر را روشن کند. به شرطی که آن دستگاه هم همچین قابلیتی را داشته باشد. سپس توسط پورت با هم برق را به اشتراک می‌گذارند. سوالی که در این لحظه مطرح می‌شود. این است که، خب این به چه دردی می‌خوره؟ ممکنه شما در رک تعداد زیادی دستگاه داشته باشید. وقتی روتر شما قابلیت PoE OUT داشته باشد، یعنی دیگر لازم نیست همه دستگاه‌ها را به پریز برق بزنید. توسط یک کابل کوچک به پورتی که PoE OUT نام دارد. وصل و یک دستگاه دیگر را روشن می‌کنید.

پورت پنجم روتر hEX S دارای قابلیت PoE OUT است.

ویژگی‌های سخت افزاری روتر hEX S 

کد محصول روتر hEX S میکروتیک، RB760iGS است. این روتر با استفاده از پردازنده‌ 2 هسته‌ای که دارد. محاسبات را انجام می‌دهد. و البته از مدل MT7621A با معماری MMIPS می‌باشد. سرعت پردازنده روتر برابر 880 MHz است. با توجه به نکته که پردازنده دو هسته‌ای می‌باشد، سرعت پردازش پردازنده بسیار مناسب است.

ابعاد روتر hEX S بسیار کوچک و در حد ( 28×89×113 میلیمتر ) است. و برای تمام محیط‌ها قابل استفاده می‌باشد. روتر با به کارگیری لایسنس 4 و سیستم عامل RouterOS این توانایی را دارد. که اطلاعات را از پنج پورت گیگ به طور همزمان تبادل کند.

hEX S دارای حافظه RAM به میزان 256 MB و حافظه ذخیره 16 MB از نوع FLASH است. شاخص MTBF آن هم برابر 100000 ساعت است. این نشان دهنده عملکرد و دوام و طول عمر زیاد دستگاه است.

فیلم آنباکس hEX S

همانطور که در بالا اشاره شده است. اول محتویات داخل جعبه رو ببین، چه تجهیزاتی داره. بعدش خرید کن. خریدی مطمئن با شبکه دیده‌بان…

با ما همراه شو در جعبه گشایی hEX S...

تیم شبکه دیده‌بان خوشحال میشه این فیلم آنباکس رو با دوستات به اشتراک بزاری..

گارانتی روتر hEX S میکروتیک

همانطور که در بالا اشاره شد، شبکه دیده‌بان وارد کننده و ارائه کننده تجهیزات شبکه برند میکروتیک است. تمامی تجهیزاتی که شبکه دیده‌بان ارائه می‌کند دارای حداقل 12 ماه گارانتی هستند. روتر hEX S میکروتیک دارای یکسال گارانتی است. برای تهیه این روتر می‌توانید با بخش فروش ما تماس بگیرید.

قیمت روتر hEX S میکروتیک

برای ارزان‌ترین قیمت روتر hEX S میکروتیک با بخش فروش شبکه دیده‌بان تماس بگیرید. شما عزیزان می‌توانید خرید خود را به صورت تک و عمده ثبت سفارش بفرمایید. همیشه قیمت روتر hEX S در فروشگاه آنلاین سایت شبکه دیده‌بان وجود دارد. تلفن ثبت سفارش : 02191002120  داخلی : 101 و 105

کانفیگ روتر hEX S میکروتیک

تمامی تجهیزات شبکه برند میکروتیک دارای یک کانفیگ پیشفرض است. شما برای راه اندازی تجهیزات به کانفیگ خاصی نیاز ندارید. با داشتن دانش کمی از شبکه، می‌توانید شبکه خود را راه‌اندازی بفرمایید. شبکه دیده‌بان برای راحتی کار شما، فیلم بسیاری از کانفیگ‌ها را در سایت قرار داده است. از شما دعوت می‌کنیم فیلم‌ها را تماشا کنید.

مشخصات روتر hEX S

مشخصات فنی

کد محصولRB760iGS
معماریMMIPS
مشخصات CPUدو هسته‌ای
مدل CPU MT7621A
سرعت CPU  880MHz
سیستم عامل  RouterOS
لایسنس 4
ظرفیت RAM 256MB
MTBF 100,000 ساعت در دمای 25 درجه سانتیگراد
دمای تست شده 40- تا 70+ درجه سانتیگراد
گواهی‌نامه هاCE, EAC, ROHS

مشخصات منبع تغذیه

ولتاژ ورودی DC12-57 V
ورودی‌های DC2 (DC jack, PoE-IN)
ولتاژ ورودی PoE12-57 V
PoE802.3af/at
حداکثر توان مصرفی 24W
FAN Passive

مشخصات پورت

پورت شبکه اترنت 10/100/1000 5 عدد
پورت SFP 1 عدد

کلام پایانی

ما در این مقاله به جعبه گشایی hEX S پرداختیم. تا شما بتوانید با محتویات داخل جعبه بیشتر آشنا شید. که در نهایت بتوانید ثبت سفارش دقیق و راحت‌تری را داشته باشید. دیدن تجهیزات قبل تصمیم‌گیری و خرید خیلی بهتره!! در ضمن علاوه بر فیلم آنباکس hEX S ما توضیحات مفصلی درباره روتر و عملکرد آن و حتی در مورد محصول hEX S پرداختیم. در این مطلب حتی روترهای مکروتیک را با برندهای سری خود مقایسه کردیم. در یک نگاه کلی در مورد ویژگی‌های سخت افزار و نرم افزاری روتر وایرلس گفته شده است.

  1.  دارای 5 پورت گیگ اترنت 10/100/1000
  2. hEX S دارای 1 پورت فیبر نوری SFP برای اتصالات فیبر است.
  3. 1 عدد اسلات کارت حافظه microSD
  4. 1 عدد پورت USB type A
  5. دارای سیستم عامل قدرتمند Router_OS
  6. لایسنس 4
  7. ظرفیت حافظه RAM  برابر با 256 مگابایت
  8. حافظه ذخیره‌سازی با ظرفیت 16 مگابایت و از نوع FLASH
  9. دارای CPU مدل MT7621A دو هسته‌ای با سرعت 880MHz برای هر هسته
  •  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *