اخبار IT, مقالات

قیمت اکسس پوینت (AP)

قیمت اکسس پوینت (AP)

قیمت اکسس پوینت (AP)

در این مقاله قصد داریم قیمت اکسس پوینت (AP)  را بررسی می‌کنیم، تا پایان این مقاله با شبکه دیده‌بان همراه باشید.

آشنایی با اکسس پوینت (AP) 

اکسس پوینت به معنی نقطه دسترسی می‌باشد. و در شبکه‌های وایرلس و بی‌سیم استفاده می‌شود. به اکسس‌پوینت AP (مخفف Access Point) یا WAP (مخفف Wireless Access Point) هم گفته می‌شود که با استفاده از آنها می‌توانید چند سیستم را در شبکه به یکدیگر متصل کنید.
 
عملکرد اکسس‌پوینت به این شکل است که از روتر یا سوئیچ سیگنال‌های WiFi را دریافت و سپس آنها را در بستر شبکه در محیط ارسال می‌کند. کافیست اکسس‌پوینت را در مکان مناسب از محلی که می‌خواهید از شبکه WiFi استفاده کنید، نصب کنید و سیگنال WiFi را بصورت بی‌سیم برای تجهیزات خود دریافت کنید.
در دنیای امروز، نیاز به داشتن شبکه بی‌سیم امری ضروری است. از این رو در بیشتر پروژه‌ها از اکسس پوینت (AP) استفاده می‌شود. اکثر اپراتورهای تلفن همراه نیز از اکسس پوینت استفاده می‌کنند.
به طور معمول امنیت شبکه‌های کابلی از شبکه‌های بی‌سیم بیشتر است. هرچقدر هم که شبکه را امن سازی کنید، باز هم درصد افشای اطلاعات از شبکه بی‌سیم زیاد است. انتقال اطلاعات از طریق امواج صورت می‌گیرد و هکرها می‌توانند به هرنوع اطلاعاتی از طریق امواج دسترسی پیدا کنند

از اکسس پوینت معمولاً در شبکه‌ها استفاده می‌شود. کاربران می‌توانند با انتخاب شبکه WiFi مورد نظر به اکسس پوینت متصل و صفحه hotspot ایجاد شده در همان لحظه برای سیستم کاربر راه‌اندازی می‌شود. تعداد افرادی که می‌توانند در یک لحظه به AP اکسس پوینت متصل شوند، بسته به مدل پایین و پیشرفته حداقل 10 نفر و حداکثر 1500 نفر است.

اکسس پوینت UniFi AP AC LR 

اکسس پوینت UniFi AP AC LR از برند یوبیکویتی ساخت کشور آمریکا است. اکسس پوینت بیسیم، همزمان در دو فرکانس 2.4 و 5 گیگاهرتز به صورت همزمان تا محدوده 200 متری پوشش می‌دهد.
 
اکسس پوینت UniFi AP AC LR برای محیط‌های داخلی طراحی شده و می‌تواند پاسخگوی بیش از 200 کاربر باشد. و در محیط‌های زیر کاربرد دارند:
  • دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها
  • شرکت‌ها و منازل
  • بیمارستان‌ها و مراکز درمانی
  • آمفی تئاتر و سالن اجتماعات
  • هتل‌ها
  • پاساژ و مجتمع تجاری
شبکه دیده بان
مشاهده فیلم های آنباکس تجهیزات شبکه
شبکه دیده بان
لینک استخدام شبکه دیده بان
شبکه دیده بان
درخواست نمایندگی

عوامل مؤثر در کیفیت اکسس پوینت (AP)

  • مسافت
  • نویز

مسافت و نویز دو عامل مؤثر بر کیفیت دریافت و ارسال اکسس پوینت‌ها است. در بعضی پروژه ها نیاز است که اکسس پوینت در قالب یک تقویت کننده عمل کند، به این حالت Repeater Mode گفته می شود.

اکسس پوینت wAP LTE kit 

وایرلس اکسس پوینت wAP LTE kit، از اکسس پوینت‌های کمپانی میکروتیک (Mikrotik) است که دارای دو قابلیت‌ اصلی می‌باشد:
 
  1. به عنوان یک دستگاه اکسس پوینت روتر پیشرفته برای پوشش شبکه WiFi قابل استفاده است.
  2. به عنوان یک مودم بی سیم پرسرعت جهت دریافت اینترنت در بستر سیمکارت قابل استفاده است.
اکسس پوینت wAP LTE kit از فناوری محبوب LTE پشتیبانی می‌کند که اینترنت را در بستر سیم‌کارت 2G/3G/4G/LTE از دکل اپراتور‌ ارائه‌دهنده دریافت و آن را در محیط به صورت اتصال بی‌سیم ارسال و پخش می‌کند.
لازم است سیم‌کارت سایز Mini SIM را درون شیار مخصوص دستگاه قرار دهید.

اکسس پوینت Unifi Flex HD

اکسس پوینت Unifi Flex HD جز اکسس پوینت‌های برند یوبیکویتی (Ubiquiti) است. این اکسس پوینت بسیار انعطاف پذیر می‌باشد. و قابل نصب:
  1. بر روی سقف 
  2. دیوار 
  3. لوله 
  4. روی میز
علاوه بر تمامی اینها از این اکسس پوینت می‌توان در محیط‌های زیر استفاده کرد:
  • باز 
  • سربسته
اکسس پوینت از فناوری و استاندارد 802.11ac Wave2 Technology بهره می‌برد. فناوری wave2 باعت می‌شود. دستگاه به تعداد کاربر بیشتری به صورت همزمان خدمات رسانی کند. با اینکه اکسس پوینت دارای سخت افزار بسیار قدرتمندی است، مدیریت نرم افزاری آن بسیار ساده است.
 
فناوری در فرکانسهای 2.4 و  5 گیگاهرتز به این شرح است:
 
5 GHz Radio: 802.11ac Wave 2, 4×4 MU-MIMO with Radio Rate of 1.733 Gbps
 
2.4 GHz Radio 802.11n: 2×2 MIMO with Radio Rate of 300 Mbps
شبکه دیده بان شبکه دیده‌بان وارد کننده و ارائه کننده انواع تجهیزات شبکه به خصوص اکسس پوینت سری unifi می‌باشد. تمامی تجهیزات شبکه دیده‌بان دارای 12 ماه گارانتی هستند. شبکه دیده بان جهت پیکربندی ، نصب و راه اندازی تجهیزات شبکه با شماره 02191002120 تماس بگیرید.
شبکه دیده بان شبکه دیده‌بان وارد کننده و ارائه کننده انواع تجهیزات شبکه به خصوص اکسس پوینت سری unifi می‌باشد. تمامی تجهیزات شبکه دیده‌بان دارای 12 ماه گارانتی هستند. شبکه دیده بان جهت پیکربندی ، نصب و راه اندازی تجهیزات شبکه با شماره 02191002120 تماس بگیرید.

روتر اکسس پوینت hAP ac lite 

روتر اکسس پوینت hAP ac lite قابلیت Dual-concurrent دارد. روتر اکسس پوینت در دو فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز وای فای فعال است. سایز این روتر اکسس پوینت کوچک است و به راحتی قابل نصب بر روی دیوار می باشد. روتر‌های با این امکانات بسیار کارآمد هستند و از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه هستند.

همانطور که از اسم اکسس پوینت مشخص است ، این اکسس پوینت دارای استاندارد AC می باشد . استاندارد AC باعث افزایش سرعت انتقال داده می شود و از استانداردهای قبل خود پشتیبانی می کند.

روتر اکسس پوینت یک پردازنده از مدل QCA9531 با سرعت پردازنده 650 MHz و معماری MIPSBE دارد. حافظه رم اکسس پوینت 64 مگابایت و حافظه فلش آن 16 مگابایت است. روتر از معروف ترین نرم افزار میکروتیک که همان سیستم عامل RouterOS، پشتیبانی می‌کند. با نصب این سیستم عامل بر روی کامپیوتر شخصی خود، به راحتی فعالیت‌های روتر را مدیریت کنید. مانند :
  • مسیریابی (Routing) 
  • دیوار آتش (Firewall)
  • هات اسپات
تنظیمات این روتر از قبل انجام شده و کافی است دستگاه را به برق بزنید. وقتی دستگاه را به اینترنت وصل کردید به راحتی می توانید از اینترنت آن استفاده کنید.

مقاله مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *