اخبار IT, مقالات

انتقال خط تلفن از طریق اینترنت

انتقال خط تلفن از طریق اینترنت

انتقال خط تلفن از طریق اینترنت

ما در این مقاله قصد داریم بیان کنیم انتقال خط تلفن از طریق اینترنت چیست و چگونه صورت می‌گیرد. برای آشنایی با این تکنولوژی در دنیای مدرن امروزی تا پایان مقاله همراه ما باشید.

بیایید ببینیم انتقال خط تلفن از طریق اینترنت چیست

یکی از اصلی‌ترین کاربردهای فناوری VoIP  انتقال خط  تلفن از طریق اینترنت و انتقال مکالمات است. با فناوری VoIP انتقال خط تلفن از طریق اینترنت با حداقل هزینه صورت می‌گیرد. انتقال خط تلفن و انتقال مکالمات در موارد مختلفی ممکن است کاربردی باشد.

برای مثال ما در منطقه ای نیاز به خط تلفن ثابت شهری و یا دستگاه پوز فروشگاهی داریم که به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های مناسب و یا تکمیل شدن ظرفیت مخابرات در آن منطقه امکان ارائه خط تلفن ثابت شهری وجود ندارد. یکی از راهکارهای داشتن خط تلفن ثابت شهری ، انتقال خط تلفن از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر در بستر شبکه و اینترنت است.

توجه کنید انتقال خط تلفن در این روش تنها مستلزم خرید دو دستگاه گیت‌وی VoIP و داشتن بستر اینترنت است و هزینه دیگری برای شما ندارد.

انتقال خط تلفن در بستر اینترنت با استفاده از گیت‌وی هایی به نام FXO (مبدل آنالوگ به دیجیتال)و FXS (مبدل دیجیتال به آنالوگ) صورت می‌گیرد .

عملکرد این گیت‌وی‌ها این صورت است که سیگنال آنالوگ تلفن را از شما دریافت کرده و آنها را به سیگنال  دیجیتال تبدیل می‌کند و در سمت دیگر این سیگنال‌های دیجیتال را به سیگنال آنالوگ تبدیل می‌کند و مجدد در اختیار شما قرار می‌دهد.

مطالب مفید زیر را از دست ندهید

مزایای استفاده از انتقال خط تلفن از طریق اینترنت

  • کاهش هزینه‌ها : مهمترین مزیت انتقال خط تلفن از طریق اینترنت کاهش هزینه‌های تلفن است
  • یکپارچه سازی سازمان : با انجام تنظیمات مورد نیاز ، با صرف نظر از مکان جغرافیایی شعبات یا شرکت‌ها ، ارتباطات به دفتر مرکزی انتقال پیدا می‌کند.
  • ساده شدن ارتباط تلفنی و شماره گیری : با انتقال خط تلفن از طریق اینترنت می‌توان سیستم را طوری تنظیم کرد که کاربر با برداشتن گوشی تلفن بوق خط شهری را بشنود و در این صورت شماره‌گیری خیلی ساده انجام می‌شود و مکالمات مانند مکالمات ساده‌ی درون شهری صورت می‌گیرد.
  • گستردن کسب و کار : از دیگر مزایای انتقال خطوط از طریق اینترنت گسترده تر کردن کسب و کار برای سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌باشد و می‌توانند مشتریان فرا استانی داشته باشند و خدماتی برای کل کشور داشته باشند.برای مثال شرکت‌هایی در شیراز یا مشهد هستند می‌توانند یک خط داخل تهران نیز داشته باشند و امکان تماس شهری و کم هزینه را برای مشتریان خود در شهر تهران فراهم کنند و در تهران مانند شرکت‌هایی که محل کارشان در تهران است، به مشتریان خود سرویس بدهند.

بستر مورد نیاز در انتقال خطوط تلفن ثابت شهری

براي انتقال خط تلفن از طريق شبكه باید يک لینک شبکه ارتباطی بین دو نقطه مبدأ و مقصد در نظر داشته باشیم . حال ممکن است این لینک ارتباطی از طریق اینترنت، اینترانت و یا وایرلس point to point باشد.

این لینک ارتباطی می‌تواند برای ارتباط یک سازمان با شعبه و یا انبار بیرون از شهر از طریق یک لینک رادیوی انجام گیرد.

یا می‌تواند برای ارتباط شعب یک شرکت یا بانک یا رستوران از طریق اینترانت انجام گیرد.

یا می‌تواند برای ارتباط یک کاربر معمولی از طریق اینترنتی که در دو نقطه دارد برقرار شود .

یا می‌تواند برای ارتباط یک معدن که هیچگونه راهی برای ارسال دیتا چه در بستر کابلی و چه در بستر رادیویی ندارد، از طریق لینک ماهواره ای انجام گیرد.

تجهیزات مورد نیاز جهت انتقال خط تلفن از طریق اینترنت

پس از نصب و راه اندازی شبكه و انجام تنظيمات يك شبكه محلی بين دو نقطه ایجاد مي‌شود. حال با دو عدد گیت‌وی voip و يا مبدل ata و يا دو مركز تلفن ip يا همان ippbx خطوط تلفن ثابت شهری  را از نقطه مبدأ به نقطه مقصد در بستر اینترنت انتقال داد.

مراحل انتقال خط تلفن از طریق اینترنت توسط تیم شبکه دیده بان

  1. تماس کارفرما با شرکت شبکه دیده بان و اعلام نیاز به انتقال خطوط تلفن
  2. فرستادن کارشناس توسط تیم فنی شبکه دیده بان
  3. ارسال تجهیزات مورد نیاز جهت ایجاد شبکه ، از انبار شبکه دیده بان
  4. ایجاد یک بستر اصلی بین شعب
  5. نصب و راه اندازی گیت وی ویپ (Gateway Voip) در هر شعبه
  6. تست خطوط تلفن منتقل شده
  7. تحویل پروژه نهایی به کارفرما

 شرکت شبکه دیده بان با کادری مجرب و متخصص در زمینه انتقال خط تلفن از طریق اینترنت ، آماده ارائه خدمات به تمامی نهادهای دولتی و خصوصی می‌باشد.

قیمت رقابتی

شما می‌توانید انواع تجهیزات جهت انتقال خطوط تلفن شهری در انواع برندها را با قیمت رقابتی از شرکت شبکه دیده‌بان دریافت کنید ، ضمن اینکه شرکت شبکه دیده‌بان **توجه به نیازهای مشتریان در جهت پاسخگویی مؤثر به نیازها و رفع آنها در کوتاهترین زمان، جلب رضایت و خشنودی ایشان** را سرلوحه کار خود قرار داده و با  کارشناسان مجرب در زمینه پشتیبانی و خدمات پس از فروش، سعی در ارائه بهترین سرویس به مشتریان خود را دارد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]جهت اطلاع از قیمت تجهیزات جهت انتقال خطوط تلفن و دریافت خدمات انتقال خط تلفن ثابت شهری با شبکه دیده‌بان تماس بگیرید : 20 21 9100 – 021

مراحل ثبت سفارش تعمیر تجهیزات شبکه :
  • تماس با دفتر و ارسال تجهیزات به دفتر شبکه دیده بان
  • بررسی مشکلات تجهیزات شبکه و اعلام هزینه به شما
  • در صورت تایید شما ، تعمیر انجام می شود.
  • ارسال تجهیزات در اسرع وقت
نکات مهم پروسه تعمیرات تجهیزات شبکه :
  1. مشکل و ایرادات احتمالی دستگاه را در برگه‌ای نوشته و همراه دستگاه به دفتر شبکه دیده‌بان ارسال فرمایید.
  2. نام و شماره تلفن مسئول پیگیری تجهیزات را حتما درج بفرمایید.
  3. به دلیل زیاد بودن تعداد کالاهای تعمیری ، حتما پیگیر کالای خود باشید.

شبکه دیده بان وارد کننده و ارائه کننده انواع تجهیزات شبکه برند های معروف است. از جمله خدمات مجموعه حرفه ای شبکه دیده بان :

  • 48 ساعت مهلت تست
  • یک سال گارانتی
  • ارسال در اسرع وقت به تمام نقاط ایران
  • مشاوره رایگان قبل از خرید محصول
  • امکان کانفیگ و راه اندازی بعد از خرید محصول
  • تعمیر تجهیزات شبکه

جهت سفارش یا مشاوره با کارشناسان فروش با شماره های زیر تماس بگیرید :

02191002120

09128005038

سایت های شبکه دیده بان :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *