ارز دیجیتال

نکات مهم برای راه اندازی ماینر هلیوم

نکات مهم برای راه اندازی ماینر هلیوم

چگونه یک ماینر هلیوم راه اندازی کنیم؟

با ظهور تکنولوژی و پیشرفت علم انسان رفته رفته  به سمت کمال گرایی حرکت کرد. این موضوع در وجوه گوناگون زندگی بشر تاثیر گذاشت. یکی از این موارد ، روش‌های متنوع خرید و فروش و ذخیره سازی سرمایه بود. در حال حاضر در جهان تجارت روش‌های مختلفی برای پرداخت و تبادل کالا به وجود آمده است.

شاید ذهنتان ناخودآگاه به سمت پلت فرم هاییی مانند کارت‌های اعتباری ، تلفن‌های هوشمند، روش‌های پرداخت اینترنتی و … برود که جدید ترین نوع آن را می‌توانیم کیف پول‌های دیجیتال بنامیم.

امروزه کمتر کسی است که اسم ارزهای دیجیتال به گوشش نخورده باشد و یا از آنها استفاده نکند. در جهانی که روز به روز به سمت توسعه و پیشرفت بشری و آسان تر شدن زندگی انسان پیش می رود نقش ارزهای دیجیتال را نمی‌توان نادیده گرفت. در آینده‌ای نه چندان دور ارزهای دیجیتال حرف اول را در تجارت و خرید فروش‌ در تمام دنیا می‌زنند. از همین رو استخراج ارزهای دیجیتال و همچنین نحوه صحیح آن از اهمیت بسزایی برخوردار می‌باشد.

شاید شما نیز ارزهای دیجیتال بسیاری را بشناسید و یا در رابطه با آنها اطلاعاتی کسب کرده باشید. در این مطلب قصد داریم در رابطه با  ماینر هلیوم و توکن‌های هلیوم و نحوه صحیح استخراج آن با شما صحبت کنیم.

هلیوم چیست؟

هلیوم یک شبکه بی سیم غیر متمرکز مبتنی بر بلاکچین است که از دستگاه های هوشمند کم مصرف (IOT) برای انتقال و دریافت داده در فضای اینترنت استفاده می‌کند. از این رو ارائه دهندگان این پوشش برای شبکه هلیوم به عنوان “معدن” شناخته می‌شوند.

ماینر‌ها برای پوشش و استفاده از سیگنال رادیویی RF برای پرداخت در توکن‌های هلیوم یک هات اسپات هلیوم میخرند. اگر ماینرها بتوانند با این هات اسپات‌ها  هلیوم بیشتری دریافت و ارسال کنند، مقادیر بیشتری HNT ( به توکن های هلیوم در اختصار HNT گفته می شود) به دست می‌آورند. با این تفاسیر می توان گفت برای ارسال و دریافت بهتر هلیوم ها محل قرارگیری هات اسپات و قدرت آنتن از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و جزء نکات کلیدی در کسب درآمد از هلیوم به شمار می آید.

ارزش ارز هلیوم یا HNT

همانطور که می‌دانیم میلیون‌ها دستگاه در دنیا از شبکه مردمی استفاده می‌کنند و هر دستگاه به اعتبار داده (یا به اصطلاح  DC) برای ارسال اطلاعات باید به اینترنت دسترسی داشته باشد.

از نظر ارزش در ماین هلیوم ، DC با سوزاندن HNT ایجاد می‌شود  و کل عرضه را کاهش می دهد تا تعادل ایجاد کند. با این حساب هر چقدر دستگاه های بیشتری از DC یا همان اعتبارات داده استفاده کنند HNT بیشتری حاصل می‌شود.

با این حساب برای بدست آوردن هلیوم بعد از استخراج و یا خریدن از مالک، HNT در گردش برای ایجاد اعتبار داده سوزانده می شود. این عمل در اصطلاح Burn and Mint نامیده می‌شود. از همین رو اقتصاد هلیوم مبتنی بر عرضه و تقاضا ایجاد می‌شود.

با این حال هر فردی می‌تواند یک معدنچی هلیوم شود تنها به یک هات اسپات ، تجهیزات با کیفیت و همینطور یک مکان  مناسب نیاز دارد.[

Proof-of-Coverage چیست و چگونه کار می‌کند؟

شبکه اصلی هلیوم به تمام دستگاه‌های وایرلس امکان برقراری ارتباط و تبادل اطلاعات از طریق نودها یا گره‌های خود را می‌دهد. در واقع می‌توان گفت نودهای این شبکه ترکیبی از دستگاه های بلاک چین و دروازه های بی‌سیم هستند که به اصطلاح به آن ها Hotspot گفته می‌شود. اگر کاربری گره‌های این شبکه را اجرا کند ، شبکه هلیوم به عنوان پاداش به کاربر توکن‌های HNT می‌دهد.

پس همانطور که گفتیم هات اسپات نقش اساسی و مهمی را در استفاده از شبکه هلیوم ایفا می‌کند و به نوعی می‌توان گفت ستون اصلی این فرایند است. این هات اسپات ها مساحتی معادل 200 برابر امواج وایرلس را پوشش می‌دهند. از همین رو کاربرانی که پوشش وایرلس قابل اطمینانی داشته باشند توسط مکانیزم Proof-of-Coverage تایید می‌شوند.

پس یکی از مهم ترین مراحل برای کارکرد شبکه هلیوم تایید پوشش یا Proof-of-Coverage است.

Proof-of-Coverage  مستلزم پوشش پایدار و قابل اعتماد توسط دستگاه‌های‌هات اسپات متصل به شبکه و محل قرار گیری مناسب آنها می‌باشد

چه افرادی ممکن است از شبکه هلیوم استفاده کنند؟

افرادی که از دستگاه‌های مخصوص اندازه گیری دما ، وزن ، سطح آب ، ردیابی حیوانات خانگی و دوچرخه ، حسگر‌های خاک و یا حتی تله های هوشمند جوندگان استفاده می‌کنند. (این دستگاه‌ها می‌توانند به طور هوشمند از مسافت بسیار طولانی شما را از وضعیت مورد نظر مطلع کنند)

از طرفی شبکه هلیوم به گزینه‌های ارزان قیمت اجازه می‌دهد تا این دستگاه‌های هوشمند را در فواصل بسیار طولانی و حتی مایل‌ها دورتر به شبکه متصل کنند ، جایی که وای فای غیر قابل دسترس است و داده‌های تلفن همراه هزینه بسیار بالایی دارند.

بهترین هات اسپات هلیوم کدام است؟

در رابطه با Hot spot هلیوم تفاوت عملکرد بین برندهای متفاوت ماینر هلیوم موجود در بازار بسیار کم است. با این حال برخی از هات اسپات‌ها امکانات و قابلیت‌های مختلفی را ارائه می‌کنند. از طرفی باید بگوییم دستگاه های استخراج هلیوم با ماینرهای استخراج بیت کوین و اتریوم بسیار متفاوت هستند. این موضوع نیز به دلیل استفاده بلاک چین از مکانیزم اجماع اثبات پوشش و یا همان Proof-of-Coverage می‌باشد. همین موضوع باعث شده که برخی از شرکت ها تجهیزات مناسب برای استخراج ارز هلیوم تولید کنند. با این حال ماینرهای هلیوم اساسا هزینه کمتری نسبت به ماینرهای بیت کوین و اتریوم دارند و نسبت به آنها برق کمتری مصرف میکنند همچنین برای محیط زیست نیز مناسب اند.

شاید برای شما جالب باشد تا بهترین ماینر‌های هلیوم را بشناسید :

در حال حاضر معتبرترین ماینرهای هلیوم موجود در بازار Nebra  ، Bobcat ، Freedomifi ، Rak Wireess و Syncrob می‌باشد. با همه این ها اگر بخواهید بهترین ماینر هلیوم را تهیه کنید Boobcat Niner 300 را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این ماینر با سریع ترین حالت ارسال داده در رتبه اول بهترین ماینر‌های هلیوم قرار دارد.

با این حال بیشترین تفاوت‌ بین دستگاه‌ها برای کاربران نهایی ماین هلیوم مربوط به ارتقای آنتن/کابل و قرارگیری بهینه  نقطه اتصال می‌باشد.

بهترین آنتن برای ماینر هلیوم

همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم شما به تجهیزات مناسب برای ماین هلیوم نیاز دارید. آنتن‌ها نیز یکی از همان تجهیزات هستند. با افزایش بهره وری آنتن ، مسیر عمودی یا به عبارتی زاویه تبادل آنتن باریک تر می شود. اگر مسیر عمودی آنتن شما خیلی کم باشد ممکن است نقاط مهمی که می خواهید به آن متصل شوید بیشتر یا کمتر از حد متعادل باشد که این موضوع بر روی درآمد شما از هلیوم تاثیر می گذارد.

مناسب ترین آنتن کدام است

  • برای محیط های شهری پرجمعیت آنتن خارجی فایبر گلاس هلیوم هات اسپات dBi4 را به شما توصیه می کنیم .
  • برای محیط های هومه شهر آنتن خارجی فایبر گلاس 5.8 دسیبل یا آنتن خارجی فایبر گلاس 6 دسیبل مناسب است.
  • برای کاربردهای روستایی نیز آنتن Rokland  915 مگاهرتز 8 دسیبل در فضای باز را پیشنهاد می کنیم. زیرا این موضوع یک تبادل بسیار مناسب بین مسیر عمودی سیگنال و فواصل قابل دسترس فراهم می کند.
  • برای مکان های دور افتاده  و یا حومه شهری نیز آنتن فایبر گلاس 10 دسیبل روکلند بک کانتری و یا آنتن 12 دسیبل راکلند LoneWolf را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

کابل آنتن مناسب برای ماینر هلیوم

اگر قصد دارید آنتن dBi با بهره بالاتری داشته باشید و می‌خواهید آن را با یک کابل آنتن با روکش مناسب جفت کنید. باید این مورد را بدانید که کابل‌های آنتن با سطوح مختلف محافظ یا به اصطلاح روکش درجه بندی می‌شوند. پس با این حساب محافظ کابل آنتن مناسب باعث کاهش تلفات سیگنال بین آنتن شما و هات اسپات هلیوم می‌شود.

  • برای کابل هایی با طول کمتر از 20 فوت ما روکش هایی با ضخامت حداقل 200 را به شما توصیه می‌کنیم.
  • و برای کابل هایی با طول 20 فوت روکش‌هایی با ضخامت 400 را پیشنهاد می‌دهیم.

نکته مهم *قرار دادن هات اسپات تا حد زیادی نزدیک به زمین/موانع طبیعی شما بستگی دارد. برای برنامه های شهری متراکم، انتظار می رود که با نقاط مهم در حدود 1 مایل دورتر ارتباط برقرار کنید. برای شرایط روستایی، با آنتن و مکان مناسب، ممکن است تا 10 مایل دورتر برسید.

میزان نزدیکی یا دوری هات اسپات ها نسبت به هم چقدر باشد؟

همان طور که قبلا ذکر کردم ، هر چه با نقاط مهم بیشتری تعامل داشته باشید HNT بیشتری نیز کسب خواهید کرد.

برای این قانون یک اخطار وجود دارد: اگر به هات اسپاتی نزدیکتر از 300 متر باشید پس باید بگوییم شما برای HNT موجود در آن مکان با یکدیگر در حال رقابت هستید. شبکه هلیوم به تمامی استخراج کنندگان بابت ارائه پوشش و کمک به ساخت شبکه هلیوم پاداش می دهد پس با این حساب وجود هات اسپات های متعدد در یک نقطه مشخص به ساخت شبکه هلیوم کمکی نمی کند.

پس به این نکته دقت کنید که هات اسپات خود را حداقل 300 متر دورتر از نزدیکترین هات اسپات موجود در اطرافتان قرار دهید.

برعکس اگر شما خیلی دورتر از هات اسپات های دیگر باشید (مثلا 10 مایل در مناطق مسطح روستایی ، یا بیش از 1 مایل در مناطق پرجمعیت) ممکن است به طور موثر با Hotspot های دیگر ارتباط برقرار نکنید. بنابراین HNT کمتری نیز کسب می‌کنید.

خب تا اینجا متوجه شدیم که محل قرار گیری دستگاه Hotspot یکی از بزرگترین ومهم ترین عوامل در میزان درآمد HNT می‌باشد.

پس حتما نقشه پوشش هلیوم explorer.helium.com را به درستی بررسی کنید تا تعداد نقاط مهم موجود در منطقه خود را بررسی کنید.

بهینه سازی هات اسپات

با در نظر گرفتن تمام جوانب اعم از محل قرار گیری هات اسپات ، آنتن ها و کابل ها ممکن است بخواهید تنظیمات بهینه برای مکان مورد نظر خود را نیز ببینید.

ما سایتی به نام HotspotRF.com را به شما معرفی می‌کنیم. شما می توانید از طریق پورتال‌های تعاملی آنها چندین متغیر را شبیه سازی و آزمایش کنید. تا بهینه ترین تنظیمات آنتن و کابل مربوط به منطقه خود را بیابید.

بعد از انجام تمامی موارد بالا حال تنها چند قدم تا استخراج ارز هلیوم و تبدیل آن به پول نقد دارید. ابتدا اپلیکیشن Helium Network را دانلود و روی گوشی خود نصب کنید. حالا تمام دستورالعمل‌ها را دنبال و کیف پول هلیوم خود را راه اندازی کنید. شما حتی می توانید HNT خود را با ارزهای دیگر مانند بیت کوین و یا هر ارز دیگری مبادله کنید.

نکته پایانی

هلیوم یک شبکه بر پایه بلاک چین است که هدف اصلی آن پیشبرد IOT و هوشمند سازی لوازم خانگی متصل به این شبکه می‌باشد. با نصب هر ماینر در نقاط گوناگون جهان این شبکه توسعه یافته و بابت این موضوع به کاربران خود پاداش می‌دهد. این پاداش در غالب ارز دیجیتال هلیوم  یا HNT به کاربران عرضه می‌گردد. داشتن یک ماینر هلیوم برای استخراج HNT مستلزم رعایت نکاتی می‌باشد که کاربران باید از آن تبعیت کنند.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد برای خواندن مقالات دیگر شبکه دیده بان را دنبال کنید.

جهت اطلاع از قیمت آنتن های پر قدرت میکروتیک با شبکه دیده‌بان تماس بگیرید : 20 21 9100 – 021

مراحل ثبت سفارش تعمیر تجهیزات شبکه :
  • تماس با دفتر و ارسال تجهیزات به دفتر شبکه دیده بان
  • بررسی مشکلات تجهیزات شبکه و اعلام هزینه به شما
  • در صورت تایید شما ، تعمیر انجام می شود.
  • ارسال تجهیزات در اسرع وقت
نکات مهم پروسه تعمیرات تجهیزات شبکه :
  1. مشکل و ایرادات احتمالی دستگاه را در برگه‌ای نوشته و همراه دستگاه به دفتر شبکه دیده‌بان ارسال فرمایید.
  2. نام و شماره تلفن مسئول پیگیری تجهیزات را حتما درج بفرمایید.
  3. به دلیل زیاد بودن تعداد کالاهای تعمیری ، حتما پیگیر کالای خود باشید.

شبکه دیده بان وارد کننده و ارائه کننده انواع تجهیزات شبکه برند های معروف است. از جمله خدمات مجموعه حرفه ای شبکه دیده بان :

  • 48 ساعت مهلت تست
  • یک سال گارانتی
  • ارسال در اسرع وقت به تمام نقاط ایران
  • مشاوره رایگان قبل از خرید محصول
  • امکان کانفیگ و راه اندازی بعد از خرید محصول
  • تعمیر تجهیزات شبکه

جهت سفارش یا مشاوره با کارشناسان فروش با شماره های زیر تماس بگیرید :

02191002120

09128005038

سایت های شبکه دیده بان :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *