ارز دیجیتال, مقالات

ارز دیجیتال دوج کوین (DOGE) چیست؟

ارز دیجیتال دوج کوین (DOGE) چیست؟

ارز دیجیتال دوج کوین (DOGE) چیست ؟

در این مقاله به سوال ارز دیجیتال دوج کوین (DOGE) چیست؟ می‌پردازیم. زمانی که این ارز دیجیتال به وجود آمد . قرار نبود خیلی جدی و کارآمد وارد بازار ارزها شود. اما رفته رفته اعتبار خوبی پیدا کرد. از جمله کسانی که از این ارز پشتیبانی کردند ، ایلان ماسک بود.

کاربران از همه جای دنیا استقبال خوبی از دوج کوین داشتند. کاربران ایرانی هم از این قاعده مستثنا نبودند.

آموزش ارز دیجیتال را مطالعه کنید

نگاهی به گذشته ارز دیجیتال دوج کوین (DOGE) :

شخصی به نام بیلی مارکوس ، خالق و برنامه نویس ارز دیجیتال دوج کوین است. مارکوس نام مستعار شیبتوشی ناکاموتو (Shibetoshi Nakamoto) را انتخاب کرده است. مارکوس به صورت طنز نام را از خالق بیت کوین (ساتوشی ناکاموتو) تقلید کرده است.

مارکوس فقط برای طنز و شوخی ارز دیجیتال دوج کوین را پیاده سازی کرده است. کاربران علت محبوبیت دوج کوین را هزینه تراکنش کم و تعداد نامحدود آن می‌دانند.

قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال دوج کوین (DOGE)

تصویر سگ ژاپنی بر روی ارز دیجیتال

تصویر سگ بر روی ارز دیجیتال بسیار عجیب است. این سگ از نژاد شیبا اینو است. تصویر سگ شیبا به عنوان یک میم گسترش یافت. کاربران اینترنتی از این تصویر برای بیان طنز و نمایش احساسات خود استفاده می‌کنند.

از آنجایی که هدف سازندگان دوج کوین گسترش یک ارز دیجیتال چند میلیاردی نبود، محدودیت عرضه برای آن نگذاشتند. به همین دلیل واحدهای آن به صورت نامحدود استخراج می‌شود. نکته قابل تامل تورم دوج کوین است. وقتی محدودیتی در استخراج آن نباشد ، تورم ایجاد می‌شود. از طرفی میزان دوج کوینی که در طول سال استخراج می شود، محدود است. به همین خاطر نرخ تورم آن هم تقریا ثابت در طول سال دارد.

علل محبوبیت دوج کوین : 

  • اسم و طرح لوگو دوج کوین
  • صرف امور خیریه
  • پرداخت آسان و ارزان
  • معرفی به بازار دقیقا در زمان موضوعات ممنوعیت بیت کوین
  • حمایت یکسری از سلبریتی ها ( مهمترین آنها مدیر عامل تسلا و ایلان ماسک)

عملکرد ارز دیجیتال دوج کوین (DOGE) 

ساختار و زیربنا دوج کوین ایده گرفته از لاکی کوین (Luckycoin) است. به گونه‌ای که دوج کوین را شاخه‌ی (فورک) لاکی کوین می‌نامند. ارز لاکی کوین به واسطه لایت کوین ، شاخه‌ای از بیت کوین است.

دوج کوین از فناوری بلاک چین استفاده می‌کند. نودهای شبکه دوج کوین اطلاعات تراکنش‌ها را در خود نگهداری می‌کنند. کاربران به راحتی می‌توانند توسط کیف پول ارز دوج کوین را ارسال و دریافت کنند.

استخراج دوج کوین چگونه است؟

همانطور که گفته شد ، دوج کوین مانند بیت کوین می باشد و  به ماینرهای وابسته است. دوج کوین از الگوریتم اثبات کار (Proof of Work) استفاده می‌کند. پس از حل تراکنش‌ها ، آنها در محلی به نام مم‌پول (Mempool) نگهداری می‌شوند تا تاییدیه بگیرند.

پس از تایید شدن این تراکنش‌ها ، بلاک چین کامل می‌شود. هر چه حل و تایید مسئله ریاضی سریعتر باشد ، بلاک چین سریعتر تشکیل می‌شود. برای استخراج دوج کوین باید بلاک چین‌های زیادی تشکیل شوند.

کیف پول دوج کوین (DOGE)

همانطور که می دانید این کیف پول مجازی و به صورت دیجیتال است. برای دانلود و نصب کیف پول دقت داشته باشید. فقط از منابع معتبر اقدام به دانلود نمایید. در ادامه نام چند تا از معتبرترین کیف پول‌هایی که از دوج کوین پشتیبانی می‌کنند را ذکر می‌کنیم :

نام نوع لینک دانلود
کیف پول تراست والت نرم‌افزاری / موبایل دانلود کنید 
کیف پول اتمیک نرم‌افزاری / موبایل – کامپیوتر دانلود کنید
کیف پول اکسودوس نرم‌افزاری / موبایل – کامپیوتر دانلود کنید
کیف پول موبایل دوج کوین (رسمی) نرم‌افزاری / موبایل (اندروید) دانلود کنید
کیف پول لجر سخت افزاری فیزیکی
کیف پول ترزور سخت افزاری فیزیکی

مقاله کیف پول لجر (Ledger) را از دست ندهید

خرید دوج کوین (DOGE) از صرافی 

صرافی‌های زیادی دوج کوین ارائه می‌کنند. حواستان باشد خیلی زود به صرافی‌ها اعتماد نکنید. سعی کنید تحقیق کنید. اعتبار صرافی را بسنجید. صرافی‌هایی که در صفحه اول گوگل هستند ، عموما معتبر هستند. اما این دلیل نمی‌شود که شما بررسی‌های لازم را نداشته باشید. حتما به سوابق ، آدرس ، شماره تلفن و غیره توجه کنید.

مقاله ارز دیجیتال دوج کوین (DOGE) چیست؟

شبکه دیده بان وارد کننده و ارائه کننده انواع تجهیزات شبکه برند های معروف است. از جمله خدمات مجموعه حرفه ای شبکه دیده بان :

  • 48 ساعت مهلت تست
  • یک سال گارانتی
  • ارسال در اسرع وقت به تمام نقاط ایران
  • مشاوره رایگان قبل از خرید محصول
  • امکان کانفیگ و راه اندازی بعد از خرید محصول
  • تعمیر تجهیزات شبکه

جهت سفارش یا مشاوره با کارشناسان فروش با شماره های زیر تماس بگیرید :

02191002120

09128005038

سایت های شبکه دیده بان :

ارز دیجیتال دوج کوین (DOGE) چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *