ارز دیجیتال, مقالات

Taproot، افزایش حریم خصوصی بیت‌کوین آغاز شد

Taproot، افزایش حریم خصوصی بیت‌کوین آغاز شد

Taproot، افزایش حریم خصوصی بیت‌کوین آغاز شد

به گزارش Cointelegraph، فناوری Taproot، افزایش حریم خصوصی بیت‌کوین آغاز شد . Taproot ارتقاء بیت‌کوین که کاربران بازار ارز دیجیتال در انتظار آن بودند، سرانجام در روز یکشنبه 14 نوامبر (23 آبان)، در بلوک 709632 آغاز شد و شروع به فعالیت کرد.

در واقع Taproot بخشی از تلاش توسعه‌دهندگان در سرتاسر جهان، برای افزایش حریم خصوصی بیت‌کوین است. از آنجا که تاریخچه تراکنش‌های معاملات بیت‌کوین بسیار عمومیست، یک کاربر کنجکاو می‌تواند هر تراکنشی که بر روی بیت‌کوین فرستاده می‌شود را با استفاده از کاوشگری مانند Mempool.space جستجو کند.

این مسئله در Taproot نیز همچنان می‌تواند رخ دهد، اما در Taproot جزئیات تراکنش‌های پیچیده‌تر، که قراردادهای هوشمند نام دارند را می‌توان از چشم کاربران کنجکاو مخفی کرد.

هم اکنون شبکه‌ی بیت‌کوین 190 هزار دلار در ثانیه فعالیت می‌کند. به نقل از Willy Woo تحلیلگر On-chain، این حجم از فعالیت را می‌توان با 130 هزار دلار در ثانیه توسط Visa برای مشتریان ایالات متحده و 55 هزار دلار در ثانیه برای Mastercard مقایسه کرد.

مزایای طرح Taproot

طرح Taproot مزایای زیادی را برای کاربران بیت کوین به همراه دارد. مزایایی از جمله صرفه‌جویی در فضای مصرفی که با قفل شدن P2TR به طور مستقیم بر روی کلیدهای عمومی به جای هش کلیدهای عمومی، فضای آزاد بیشتری در بلاک‌چین باقی می‌گذارد.

مزیت بعدی حفظ حریم خصوصی کاربران بیت کوین است. با توجه به وجود امضای اشنور و ویژگی تجمیع امضاء دئر این طرح، قراردادهای چند امضایی شبیه به قراردادهای منفرد به نظر می‌رسند که همه کاربران Taproot از حریم خصوصی بیشتری برخوردار خواهند شد.

همچنین Taproot به شبکه‌ی بیت کوین این اجازه را می‌دهد تا همزمان روی چندین اسکریپت قفل شود که این امر سبب ارتقاء امنیت بالاتری در شبکه می‌شود. با وجود امضاء اشنور Schnorr، امنیت شبکه بسیار پایدارتر و قدرتمندتر خواهد بود. با توجه به این مزایای جدیدی که طی اجرای طرح Taproot فراهم می‌شود، قطع به یقین ظرفیت بلاک‌چین افزایش خواهد یافت.

با اجرای طرح Taproot و نسخه بروزرسانی بیت‌کوین شاهد انقلابی بزرگ در بازار ارزهای دیجیتال خواهیم بود. تا کنون بسیاری از تحلیلگران اظهار داشته‌اند بیت کوین تا پایان سال جاری به بالای 100000 دلار می‌رسد. حال باید نظاره‌گر بود که با آغاز این طرح، چه مسیری در پیش روی این ارز شگفت انگیز قرار خواهد گرفت.

بدون واسطه خرید کنید شبکه دیده‌بان واردکننده و ارائه‌کننده مستقیم انواع تجهیزات شبکه اعم از رادیو وایرلس، مودم، روتر، سوئیچ، اکسس‌پوینت، دوربین مداربسته و دستگاه ضبط تصاویر، آنتن، پچ پنل ، ریگ ماینر، کارت شبکه، پاورلاین و … در برندهای مختلف می‌باشد.

قیمت رقابتی

شما می‌توانید انواع تجهیزات شبکه را با قیمت رقابتی از شرکت شبکه دیده‌بان تهیه کنید ، ضمن اینکه شرکت شبکه دیده‌بان **توجه به نیازهای مشتریان در جهت پاسخگویی مؤثر به نیازها و رفع آنها در کوتاهترین زمان، جلب رضایت و خشنودی ایشان** را سرلوحه کار خود قرار داده و با  کارشناسان مجرب در زمینه پشتیبانی و خدمات پس از فروش، سعی در ارائه بهترین سرویس به مشتریان خود را دارد.

خدمات شبکه دیده‌بان

سایت های شبکه دیده بان :

مقاله : Taproot، افزایش حریم خصوصی بیت‌کوین آغاز شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *