اخبار IT, مقالات, یوبیکویتی

معرفی پکیج شبکه UISP یوبیکویتی

معرفی پکیج شبکه UISP یوبیکویتی

معرفی پکیج شبکه UISP یوبیکویتی

در این مطلب قصد داریم در رابطه با جدید ترین و پیشرفته ترین روتر و سوئیچ و کیت یوبیکویتی یعنی پکیج UISP صحبت کنیم. اما قبل از آن می‌خواهیم نگاهی کلی به سیر پیشرفت محصولات UISP یوبیکویتی داشته باشیم. بهتر است برای این کار زمان را 50 سال  عقب‌تر یعنی قبل از تغییر نام UNMS به UISP برگردانیم.

سیر تحول محصولات UISP

در آن زمان محصولات EdgeMAX پیشرفته ترین روترها و سوئیچ های Ubiquiti را شکل می‌دادند. EdgeRouters و EdgeSwitches هرکدام ویژگی‌های بیشتری نسبت به UniFi ارائه می‌دادند. آنها قادر بودند، به تنهایی و بدون نیاز به نرم افزار مدیریتی عمل کنند. آنها توسط یک خط فرمان یا رابط وب فردی پیکربندی می‌شدند. با نرم افزار UNMS که نظارت اختیاری، دسترسی از راه دور و پیکربندی برخی تنظیمات رایج را ارائه می‌دهند. این باعث شد EdgeMAX برای WISP‌ها، ISP‌ها و سایر کاربران حرفه‌ای شبکه که آن را به معماری مبتنی بر کنترلر و ویژگی‌های شبکه محدود UniFi ترجیح می‌دهند، مناسب تر باشد. تا سال 2020 خط تولید EdgeMax تقریبا رشد رو به بلوغ خود را طی کرده بود، همچنین کار بر روی دومین نسخه اصلی سیستم عامل یوبیکویتی در حال اجرا بود. در حقیقت می‌توان گفت در آن سالها تمرکز اصلی برند یوبیکویتی بر روی UniFi بود. دستگاه UniFi Dream Machine و سوئیچ‌های نسل دوم در سال 2019 وارد شدند و به سرعت نقاط دسترسی Wi-Fi 6 را دنبال کردند. یوبیکویتی همچنین سیستم عامل UniFi و برنامه های جدیدی مانند UniFi Protect برای دوربین‌ها و UniFi Talk برای تلفن‌های VoIP خود را معرفی کرد. این محصولات جدید زیر چتر UniFi در حال گسترش بودند.

شبکه دیده بان شبکه دیده‌بان وارد کننده و ارائه کننده انواع تجهیزات شبکه به خصوص اکسس پوینت سری unifi می‌باشد. تمامی تجهیزات شبکه دیده‌بان دارای 12 ماه گارانتی هستند. شبکه دیده بان جهت پیکربندی ، نصب و راه اندازی تجهیزات شبکه با شماره 02191002120 تماس بگیرید.
شبکه دیده بان شبکه دیده‌بان وارد کننده و ارائه کننده انواع تجهیزات شبکه به خصوص اکسس پوینت سری unifi می‌باشد. تمامی تجهیزات شبکه دیده‌بان دارای 12 ماه گارانتی هستند. شبکه دیده بان جهت پیکربندی ، نصب و راه اندازی تجهیزات شبکه با شماره 02191002120 تماس بگیرید.

محبوبیت UniFi

در واقع یونیفای نشان دهنده نقاط قوت یوبیکویتی است و 80 درصد فروش این برند را به خود اختصاص داده. این محصولات دارای سخت افزار و نرم افزارهای خوب و با قیمت نسبتا ارزان، بدون مجوز و پشتیبانی هستند. هر چند در چند سال گذشته توسعه برایEdgeMAX، AirMAX، LTU و سایر تجهیزات اپراتورهای شبکه، WISP‌ها و کاربران حرفه‌ای کند پیش رفته است، با این حال یوبیکویتی چند محصول جدید را معرفی کرده که اکثر آنها رادیوهای PtP یا PtMP حتی با فرکانس 60 گیگاهرتز هستند. مانند:

  1. رادیو AirMAX
  2. رادیو GigaBeam 

هرچند در این چند سال مشخص شده که UniFi بسیار محبوب است، در واقع بیشترین درآمد، نرم افزار و سخت افزارهای جدید یوبیکویتی تحت نام تجاری UniFi قرار دارد. و تا کنون برای طرف دیگر کسب و کار، حرکت زیاد یا جهت روشنی وجود نداشته است.

معرفی اولین محصول UISP

یوبیکویتی سوئیچ UISP را در ژوئن سال 2020 با نام UNMS Switch Lite در اطلاعیه ای معرفی کرد. این برند ادعا داشت خط جدید تولیدات UNMS با نام تجاری جدید UISP همه تجهیزات سیمی مورد نیاز برای راه اندازی و اجرای آسان شبکه‌های WISP را ارائه می‌کند. خط تولید UNMS که برای اپراتورها طراحی شده است. شامل:

  • روترها
  • سوئیچ‌های PoE
  • واحدهای بیرونی
  • منابع برق DC
  • راهکارهای مشتری

UNMS Switch Lite (UNMS-S-Lite)

این سوئیچ اولین مدلی است که یوبیکویتی برای راه اندازی این خط جدید هیجان انگیز به بازار معرفی کرده است. سوئیچ UNMS یک سوئیچ لایه 2 است که دارای 8 پورت RJ45 گیگابیتی با قابلیت PoE Out غیر فعال 24 ولت به همراه 2 درگاه SFP است. این محصول به دلیل نرخ بالای PoE (110W) دستگاه ایده‌آلی برای تامین انرژی تعداد زیادی رادیو می‌باشد. UNMS Switch Lite بر اساس عملکرد توسعه یافته است و هدف اصلی آن ارائه بهترین تجربه کاربری در کلاس خود است.

تغییر نام UNMS به UISP

  • در نوامبر سال 2020 یوبیکویتی اعلام کرد که نام پلت فرم و دستگاه های UNMS را به UISP تغییر خواهد داد.
  • یوبیکویتی اعلام کرد UISP راه حلی برای ارئه دهندگان خدمات اینترنتی، از جمله airMAX ، UNMS ، UFiber، airFiber، EdgeMAX و غیره خواهد بود. در حالی که UniFi یک اکوسیستم شبکه ای سراسری برای مشاغل و خانه های هوشمند و همچنین محصولات WiFi و مسیریابی برای مصرف کنندگان می باشد. در این بین نام UNMS ممکن است در موارد خاصی همچنان باقی بماند.
  • Ubiquiti همچنین وب سایت خود را به روز کرده و بر روی هر کدام از محصولات و نرم افزارهایی که برای پشتیبانی از عملکرد یک ارائه دهنده خدمات اینترنتی تولید می‌کند تاکید ویژه‌ای دارد. برگه وب سایت یوبیکویتی با عنوان ISP اخرا برای استفاده از دامنه uisp.com تغییر کرده است. در این صفحه عناوینی مانند: Wireless
شبکه دیده بان
مشاهده فیلم های آنباکس تجهیزات شبکه
شبکه دیده بان
لینک استخدام شبکه دیده بان
شبکه دیده بان
درخواست نمایندگی

معایب و مزایای نرم افزار UISP

  1. یوبیکویتی بیان می‌کند که هدف آنها از دستگاه‌های UISP ساخت دستگاه‌های غنی از ویژگی هایی مانند خطوط Edge Router یا EdgeSwitch نیست. آنها می‌خواهند دستگاه ایی بسازند که با کمک نرم افزار کنترل کننده UISP پیکربندی خودکار انجام دهند.
  2. سری محصولات UISP یک رابط وب جداگانه ندارند. آنها به گونه‌ای طراحی شده اند که به طور کامل از نرم افزار کنترلر UISP یا از طریق بلوتوث در برنامه تلفن همراه مدیریت شوند. تغییرات SSH در راه اندازی مجدد یا به روز رسانی حفظ نمی‌شوند.
  3. درست مانند روزهای اولیه UDM-Pro ویژگی‌های اساسی مانند DHCP ممکن است خراب شوند و برخی از ویژگی‌ها باگ، ناقص یا از دست رفته باشند.
  4. UISP Router Pro از یک CPU ARM، مشابه نمونه UDM-Pro استفاده می‌کند و هیچ گونه قابلیت تخلیه سخت افزاری ندارد.
  5. UISP Router Lite از یک CPU MIPS استفاده می‌کند، مانند CPU مورد استفاده در دستگاه‌های EdgeMAX مانند EdgeRouter 10X.
  6. یوبیکویتی به جای بهبود EdgeMAX تصمیم گرفته است که چیزی جدید از پایه بسازد. درست مانند ماشین‌های رویایی، ویژگی‌هایی در تجهیزات قدیمی‌تر وجود دارد که در تجهیزات جدید وجود ندارند.
  7. هدف Ubiquiti از پیکربندی خودکار و حداقل مجموعه ویژگی‌ها با آنچه مردم از خط EdgeMAX و سایر محصولات متمرکز بر ISP آنها انتظار دارند در تضاد است.
  8. در حال حاضر بدون انعطاف‌پذیری یک CLI با ویژگی‌های کامل برای پیکربندی، باید به ویژگی‌هایی که در UISP پیاده‌سازی می‌کنند تکیه کنیم.

بیایید نگاهی به محصولات جدید UISP بیاندازیم:

روتر UISP

این روتر یک دستگاه ایده‌آل برای ISP‌ها و ارائه دهندگان اینترنت روستایی می‌باشد. روتر UISP یک روتر PoE بدون فن است که دارای 8 پورت گیگابیتی RJ45 و 1 پورت 1 گیگ SFP برای گزینه‌های اضافی فیبر آپلینک است. روتر UISP یک راه حل مسیریابی مقرون به صرفه برای اینترنت‌های روستایی که به دنبال ارائه سریع و ارزان سرعت بی‌سیم گیگابیتی به مشتریان خود هستند می‌باشد. روتر UISP با منبع انرژی کل 110 وات PoE خود، توان قابل توجهی را به هر رادیویی در شبکه خدمات شما ارائه می‌دهد. این روتر با برنامه UISP مدیریت می‌شود، این نرم افزار یک پلت فرم متمرکز است که در آن می‌توانید. تمام دستگاه‌های UISP خود را نظارت و مدیریت کنید.

امکانات

  • 8 پورت گیگابیتی RJ45 با PoE غیرفعال 27 ولت که از حالت‌های 2 جفت و 4 جفت پشتیبانی می‌کند.
  • یک پورت 1 گیگ SFP
  • منبع تغذیه PoE که 110 وات دارد با آداپتور AC/DC همراه تغذیه می‌شود.
  • خنک کننده حرارتی بدون فن برای عملکرد بیصدا
  • قابل نصب بر روی دیوار (دارای رک مونت مخصوص)
  • راه اندازی آسان و مجهز به بلوتوث از طریق برنامه موبایل UISP

کنسول UISP

کنسول میزبان UISP با سوئیچ یکپارچه و گیت وی اترنت چند گیگابیتی:

کنسول UISP برای پشتیبانی از استقرارهای کوچک تا متوسط UISP با سوئیچ داخلی خود مجهز به 8 پورت گیگابیتی LAN RJ45 طراحی شده است. کنسول UISP همچنین به عنوان یک گیت وی با کارایی بالا با 1 پورت 10 گیگ LAN با قابلیت SFP و 2 عدد پورت WAN (10G SFP+ و GbE RJ45) که محدوده اتصال گسترده ای را ارائه می کند که قادر به پشتیبانی از استقرار فشرده ترین داده ها است. علاوه بر این می توانید از برنامه UISP از پیش نصب شده کنسول برای مدیریت تمام دستگاه های UISP خود استفاده کنید.

امکانات

  • 2 عدد پورت 10 گیگ SFP+
  • 9 عد پورت گیگابیتی RJ45
  • تغذیه توسط یک آداپتور AC/DC خارجی
  • پوشش فلزی فشرده و با دوام
  • قفسه 1U یا قابل نصب روی دیوار
  • راه اندازی آسان و مجهز به بلوتوث از طریق برنامه موبایل UISP
  • برنامه UISP از پیش نصب شده

سوئیچ UISP

سوئیچ گیگابیتی PoE برای برنامه‌های MicroPoP

ایده آل برای استقرار ISP‌ها و اینترنت روستایی (WISP)، سوئیچ UISP یک سوئیچ PoE بدون فن، لایه 2 با 8 عدد پورت گیگابیتی RJ45 و 1 عدد پورت 1 گیگ SFP برای گزینه آپلینک فیبر است. سوئیچ UISP یک راه حل مقرون به صرفه برای WISP هایی است که به دنبال ارائه سریع و ارزان سرعت بی‌سیم گیگابیتی به مشتریان خود هستند. این سوئیچ با منبع انرژی کل 110 وات PoE خود، توان قابل توجهی را به هر رادیویی در شبکه ISP شما ارائه می‌دهد. برای استقرارهای بزرگتر، آن را با کنسول UISP جفت کنید تا یک هاب مسیریابی و سوئیچینگ منسجم ایجاد کنید. سوئیچ UISP با برنامه UISP مدیریت می‌شود، یک پلت فرم متمرکز که در آن می‌توانید تمام دستگاه های UISP خود را نظارت و مدیریت کنید.

امکانات

  • 8 عدد پورت گیگابیتی RJ45 با PoE غیر فعال 27 ولت که از حالت‌های 2 دو جفت و 4 جفت پشتیبانی می‌کند.
  • 1 عدد پورت 1 گیگ SFP
  • منبع تغذیه 110 وات PoE با آداپتور AC/DC همراه تغذیه می شود
  • خنک کننده حرارتی بدون فن برای عملکرد بی صدا
  • قابل نصب بر روی دیوار
  • ویژگی های سوئیچینگ لایه 2
  • راه اندازی آسان و مجهز به بلوتوث از طریق برنامه موبایل UISP

ارزیابی نهایی UISP

اکنون که توضیح دادیم UISP چیست و چه چیزی در حال تغییر است، می‌خواهم به سرعت آنچه را که در مورد آن فکر می‌کنم پوشش دهم. به عنوان یک پکیج کامل و راه دور، UISP بسیار جذاب به نظر می‌رسد. Ubiquiti آن را به عنوان یک پلتفرم نظارت متمرکز و ارتباط با مشتری به فروش می‌رساند. به نظر می‌رسد نرم افزار مدیریت UISP راهی مناسب برای مدیریت صورت حساب، روابط با مشتری، تهیه بلیط و زمان بندی تکنسین است. هر چند این نرم افزار از لحاظ نظارت شبکه نمی تواند برای همه مناسب باشد. شما از آن برای نظارت و دریافت هشدار از محصولات Edge MAX و AirMAX قابل عبور است. به هر حال به طور کلی این یک پوشش نظارتی شبکه خوب به حساب می‌آید اما نا امید کنند است که فاقد بسیاری از ویژگی‌های متمرکز برای ISP است.

مقاله مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *