اخبار IT, مقالات, میکروتیک

پورت Reverse POE

پورت Reverse POE

پورت Reverse POE

حتما تا حالا برات پیش اومده که به کلمه Reverse POE برخورد کرده باشی. یا حداقل یکبار به گوشت این کلمه خورده است. بچه‌های شبکه کار قطعا با این موضوع درگیر هستند که تفاوت سوییچی که پورت Reverse POE دارد. با سوئیچی که پورت Reverse POE ندارد، در چیه؟ چه کارایی دارد. یا که بودن همچین پورتی در دستگاه چه مزیت و برتری نسبت به بقیه دستگاه می‌دهد. با شبکه دیده‌بان همراه شو، تا بهتون بگم. این پورت چقدر با ارزشه و چه برتری نسبت به بقیه دستگاه‌های که فاقد پورت Reverse POE هستند در چیه؟!

ما در این مقاله قصد داریم در مورد مطلبی که میکروتیک به عنوان مزیت و برتری در دستگاه‌های خود استفاده کرده است، بیشتر بحث کنیم. برای آشنایت با کلمه Reverse POE لازم است به ترتیب و قدم به قدم مراحل زیر را بدانیم. تا بهتر پورت Reverse POE را درک کنیم و کاربرد آن را در دستگاه تشخیص بدهیم. مراحل به شرح زیر هستند:

  1.  Ethernet
  2.  Power Over Ethernet
  3.  نحوه عملکرد Power Over Ethernet 
  4. طرح سوال
  5. استفاده دستگاه از Power Over Ethernet 
  6. نحوه کار برق معکوس از طریق اترنت 
  7. مزایایی Reverse PoE 
  8.  PoE معکوس شده با فیبر و ONU Power Out
  9. نتیجه‌گیری
  10. خدمات شبکه دیده‌بان

1. Ethernet

قبل از این که در مورد پورت Reverse POE صحبت کنیم. در ابتدا باید بدانیم که Ethernet چیست؟ جه کاربردی دارد. و در کل چه تعریفی در مورد اترنت وجود دارد؟

اترنت یک فناوری فراگیر در دنیای مدرن است. ساختمان‌های اداری، مدارس و خانه‌های خصوصی همگی از کابل‌های اترنت برای اشتراک‌گذاری داده‌ها و اطلاعات‌های خود استفاده می‌کنند.

شبکه کارها و مهندسین شبکه به علت کار زیاد با این نوع فناوری، اطلاعات کافی در مورد این موضوعات دارند. ولی با این حال لازم به ذکر است، که بدانید که اترنت برای داده و اینترنت استفاده می‌شود.

سوال جالب و اصلی اینجاست که آیا می‌دانستید که می‌توانید از آن برای برق نیز استفاده کرد؟ تازه علاوه بر آن که نه تنها می‌توانید از کابل‌های اترنت برای برق استفاده کرد، بلکه می‌توانید آنها را به صورت معکوس نیز هم اجرا کرد!

ما در اینجا توضیحی در مورد قدرتی که از طریق اترنت و توان معکوسی که از همان طریق اترنت به کاربران ارائه می‌شود، می‌دهیم.

2. معرفی Power Over Ethernet

در ابتدا باید بدانید که Reverse POE مخفف کلمه Reverse Power Over Ethernet می‌باشد. در واقع به معنی برق معکوس از طریق اترنت به حساب می‌آید. قبل از هر چیزی باید بدانیم، پوشش قدرت معکوس از طریق اترنت، ارزش دارد. پس باید قدرت استاندارد روی اترنت (PoE) را بررسی کنیم. همانطور که از اسمش معلوم است. PoE به معنای استفاده از سیم اترنت برای تامین برق است. اما چگونه کار می‌کند؟ و چرا کسی مایل به استفاده از کابل اترنت به عنوان منبع تغذیه است؟

3. نحوه عملکرد Power Over Ethernet 

 کاربرد Power Over Ethernet یکی از مزیت‌های مهم این دستگاه محسوب می‌شود. داخل کابل‌های اترنت چهار جفت سیم وجود دارد. که این سیم‌ها برای انتقال داده‌ها و اطلاعات طراحی شده‌اند. اما بسیاری از دستگاه‌ها برای مدیریت داده‌های خود به تمام سیم‌ها نیاز ندارند. آنها همچنین می‌توانند برای هدایت نیرو مورد استفاده قرار گیرند، که امکان برخی از ترفندهای مفید را هم برای کاربر فراهم می‌سازد.

توان اولیه اترنت 15.4 وات می‌باشد. این در  استاندارد این اترنت با این توان در سال 2003، IEEE 802.3af بود. از آن زمان، PoE استاندارد شده و یک سری ارتقاء در زمینه وات را پشت سر گذاشته است. و در نهایت در سال 2018 استاندارد مدرن، 802.3bt معرفی شد. که برای دستگاه‌های متفاوت، توان‌های مختلف دارد. از جمله:

    • برای دستگاه‌های نوع 3 توان 51 وات در نظر گرفته شده است.
    • برای دستگاه‌های نوع 4 توان 71.3 وات در نظر گرفته شده است.

4. طرح سوال؟

در حالی که برق عرضه شده توسط PoE در 20 سال گذشته به طور قابل توجهی بهبود یافته است، ولی هنوز کاملاً محدود است. توان 71.3 وات برای راه اندازی وسایلی مانند لوازم خانگی یا حتی صفحه نمایش‌های با اندازه متوسط کافی نیست.

بنابراین دقیقاً برای چه چیزی از برق از طریق اترنت استفاده می‌شود؟

5. استفاده دستگاه از Power Over Ethernet 

برای جواب به سوال اینکه چرا دستگاه‌ها از Power Over Ethernet استفاده می‌کنند؟ باید از قبل این را دانست که:
موارد استفاده اصلی از PoE با بسیاری از مواردی که امروزه استفاده می‌شود، سازگار است. دریافت برق قابل اعتماد، به مکان‌های خاص امکان دارد که سخت باشد. با ترکیب داده‌ها و برق در یک سیم، سیم‌کشی دستگاه‌های شما به طور قابل توجهی آسان‌تر می‌شود.

برای مثال ما چندین برنامه کاربردی که رایج و قابل استفاده همه است، را برای شما آوردیم. 

1. دوربین‌های Pan-Tilt-Zoom: دوربین‌بان شیب زوم (PTZ) نوعی دوربین است که معمولاً به عنوان دوربین‌های امنیتی استفاده می‌شود. در این نوع دستگاه به طور قابل توجهی از فناوری PoE استفاده شده است. به دلیل ماهیت خود، دوربین‌های امنیتی عمدا در مکان‌های هستند که معمولا آنتن‌دهی بد یا ضعیف دارند، استفاده می‌شوند. و به این معنی است، که اتصال آنها به برق می‌تواند دست و پا گیر باشد. آنها همچنین به منبع ثابتی از برق و داده نیاز دارند. سایت‌های که دارای دوربین‌های امنیتی هستند، اغلب از تعداد زیادی دوربین استفاده می‌کنند. از این رو بنابراین دست و پاگیری این دستگاه‌ها بزرگ‌تر می‌شود. قدرتی که از طریق اترنت وارد دستگاه می‌شود، مانع این دست و پاگیری می‌شود.

2. حسگرها: هزاران حسگر و ردیاب ارزشمند در جهان وجود دارد. مانند:

    • ردیاب دما و فشار هوای یک اتاق
    • اسیدیته یک راکتور شیمیایی

این سنسورها ممکن است دور از منبع تغذیه یا در موقعیت‌هایی قرار داشته باشند که سیم‌کشی برق آسان نباشد. PoE فرآیند سیم‌کشی چنین دستگاه‌هایی را ساده می‌کند.

3. نقاط دسترسی بی سیم: اکثر اکسس پوینت‌های بی‌سیم این امکان را دارند که از طریق PoE تغذیه شوند. برای به حداکثر رساندن اثربخشی، نقاط دسترسی WiFi باید به خوبی پخش شوند.این کار با قرار دادن همه آن‌ها در یک سیم، استرس کابل‌های سیم‌کشی را هم برای برق و هم برای داده کاهش می‌دهد. 

6.نحوه کار برق معکوس از طریق اترنت

سوال اصلی که ما در این مقاله به دنبال جواب آن میگردیم ، این است که برق معکوس از طریق اترنت چطور کار میکند؟
همانطور که تا اینجا گفته شد. تا حالا متوجه این شدید که چرا برق استاندارد از طریق اترنت در برخی شرایط مفید است. اما در مورد PoE معکوس چطور؟ این چطوری کار میکنه؟ چرا کسی باید بخواهد از پورت PoE معکوس استفاده کند؟

برق معکوس روی اترنت دقیقاً مانند PoE معمولی عمل می‌کند، با این تفاوت که برق در جهت دیگر حرکت می‌کند. این بدان معناست که دستگاه‌های شما که به یک سوئیچ متصل هستند، می‌توانند برق سوئیچ را تامین کنند. سوئیچ برای کار کردن نیازی به تکیه بر توان خود ندارد.

Reverse PoE عملا عملکرد منطقی دارد. اما چرا این عمل مفید است؟ چون بیشتر در مکان‌هایی که منبع تغذیه به مشکل می‌خورد، استفاده می‌شود. استفاده از PoE معکوس از مشکل سیم‌کشی برق جلوگیری می‌کند. Reverse PoE برای انتقال بار برق از یک ارائه دهنده خدمات اینترنت بی‌سیم (WISP) که سوئیچ را کنترل می‌کند، استفاده می‌کند. و همچنین به مصرف کنندگانی که از طریق آن سوئیچ هم از اینترنت استفاده می‌کنند، هم نسبت داده می‌شود. این نیرو به نوبه خود برای تغذیه دستگاه از CPE استفاده می‌شود. و سوئیچ تا زمانی که تمام اتصالات برق وجود نداشته باشد به کار خود ادامه می‌دهد. به این معنی که هیچ کاربر فعالی وجود ندارد.

7. مزایای Reverse PoE

در اینجا در مورد مزیت استفاده از این تکنولوژی صحبت می کنیم:
همانطور که مهندسین برق  و شبکه کارها می‌دانند. چالش اصلی برای WISPها، تامین برق در هر منطقه‌ای  که قرار است اتصال اینترنت در آنجا فراهم باشد، وجود دارد. Reverse PoE مشکل برق را برای سایت در فضای باز حل کرده است. Reverse PoE می‌تواند از همه پورت‌ها برق دریافت کند و سوئیچ را روشن نگه دارد. تا مانع خرابی شبکه شود. تا زمانی که همه اتصالات توسط آداپتور PoE متصل به خانه‌شان تغذیه نشوند.

نکته:😮 این با یک منبع تغذیه مانند یک سوکت در بالای ساختمان که در آن WISP قادر به ارائه پشتیبان برق نیست، متفاوت است.

توجه داشته باشید که اگر اتصال 1 قطع باشد، سوئیچ PoE معکوس برای دریافت برق به اتصال 2 می‌رود، اگر اتصال 1 و 2 قطع باشد، به گزینه اتصال بعدی سوئیچ می‌شود. سوئیچ فقط در صورتی از کار می‌افتد که همه اتصالات برق را قطع کنند و این بدان معناست که هیچ کاربر فعالی از اتصال اینترنت وجود ندارد.

8.  PoE معکوس شده با فیبر و ONU Power Out

قابلیت Reverse PoE نیز برای شبکه‌های فیبر وجود دارد. سوئیچ PoE معکوس همچنین دارای یک سوکت DC برای دادن برق DC برای ONU یا ONT و هر دستگاهی که از برق DC پشتیبانی می‌کند. بسته به ولتاژ خروجی روی سوئیچ PoE معکوس می‌باشد.

در این شبکه سوئیچ PoE معکوس، برق را از خانه مشتری دریافت می‌کند. و برق DC را به ONU و سایر دستگاه‌های فیبر بسته به توان DC پشتیبانی شده توسط دستگاه ارائه می‌دهد. سوئیچ‌های PoE معکوس در نقشه‌های برق مختلف مانند تک آپلود و دو بار بالا در دسترس هستند.

9. نتیجه‌گیری 🤔

 ما در این مقاله به طور مفصل در مورد Reverse POE صحبت کردیم. Reverse POE مخفف کلمه Reverse Power Over Ethernet می‌باشد. در واقع به معنی برق معکوس از طریق اترنت محسوب می‌شود. PoE به معنای استفاده از سیم اترنت برای تامین برق است. و در واقع به طور ساده‌تر میتوان گفت. از طربق پورت PoE OUT می‌توان دستگاه‌های مختلف را روشن کرد.

یعنی با پورت مبدا میتوان پورت مقصد را روشن نمود. در  حالی که با پورت Reverse POE دقیقا برعکس این عمل صورت می‌گیرد. یعنی برق معکوس را وارد دستگاه می‌کند. که طبق مثال  قبلی در این پورت، دستگاه مقصد است که دستگاه مبدا را روشن می‌کند. در ادامه به نحوه و عملکرد آن اشاره شده است. و در مورد مزایای استفاده از این فناوری و دستگاهی که همچین پورتی را دارد، بحث شده است. شما برای اطلاعات بیشتر و یا حتی خرید همچین دستگاهی فقط لازم است به شبکه دیده‌بان یه سر بزنی. باهامون تماس بگیر تا بهترین رو در اختیارتون بزاریم.

خدمات شبکه دیده‌بان

جهت اطلاع از قیمت تجهیزات شبکه با شبکه دیده‌بان تماس بگیرید: 91002120-021

مراحل ثبت سفارش تعمیر تجهیزات شبکه:
      • تماس با دفتر و ارسال تجهیزات به دفتر شبکه دیده‌بان
      • بررسی مشکلات تجهیزات شبکه و اعلام هزینه به شما
      • در صورت تایید شما، تعمیر انجام می‌شود.
      • ارسال تجهیزات در اسرع وقت
نکات مهم پروسه تعمیرات تجهیزات شبکه:

مشکل و ایرادات احتمالی دستگاه را در برگه‌ای نوشته و همراه دستگاه به دفتر شبکه دیده‌بان ارسال فرمایید.

    • نام و شماره تلفن مسئول پیگیری تجهیزات را حتما درج بفرمایید.
    • به دلیل زیاد بودن تعداد کالاهای تعمیری، حتما پیگیر کالای خود باشید.

شبکه دیده‌بان وارد کننده و ارائه کننده انواع تجهیزات شبکه برندهای معروف است. از جمله خدمات مجموعه حرفه‌ای شبکه دیده‌بان :

    • 48 ساعت مهلت تست
    • یک سال گارانتی
    • ارسال در اسرع وقت به تمام نقاط ایران
    • مشاوره رایگان قبل از خرید محصول
    • امکان کانفیگ و راه اندازی بعد از خرید محصول
    • تعمیر تجهیزات شبکه

جهت سفارش یا مشاوره با کارشناسان فروش با شماره‌های زیر تماس بگیرید:

    • 02191002120
    • 09128005038

سایت‌های شبکه دیده‌بان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *