اخبار IT, ارز دیجیتال, مقالات

مزایا و معایب ارز دیجیتال ۲۰۲۴

مزایا و معایب ارز دیجیتال 2024

مزایا و معایب ارز دیجیتال 2024

امروزه افراد و مشاغل ترجیح می‌دهند پول خود را در سهام، املاک، ارز دیجیتال و کریپتو سرمایه گذاری کنند، زیرا می‌توانند با این کار سود زیادی را یک شبه به دست آورند. و یا اگر تاجر و سرمایه‌دار هستند باعث بازدهی عالی در کارشان می‌شود.

اما در سال‌های گذشته، مجموعه‌ای از رویدادهای غیرقابل پیش‌بینی را برای علاقه‌مندان این روش بوجود آمده است. از جمله سقوط Terra Luna، از دست دادن BTC ارزش بازار، شرایط کلان اقتصادی و غیره ….. که از تشویق مردم به سرمایه گذاری با این روش را کمی در هاله‌ی از ابهام یا ریسک‌پذیری قرار داده است.

ما در این مقاله می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که آیا ارز دیجیتال در سال 2024 لازم است، یا خیر؟

و نیازی به سرمایه گذاری با این روش برای سود کلان است یا خیر؟

کریپتوکرانسی به چه معناست؟ و سرمایه گذاری در کریپتو چگونه موفقیت آمیز می‌شود؟ و چندین سوال دیگر از این قبیل سوالات که در ذهن همگان مطرح می‌شود. که در نهایت به مزایا و معایب ارز دیجیتال 2024 می‌رسد.

در اینجا در مورد آن صحبت خواهیم کرد. با ما همراه شوید که در شبکه دیده‌بان به موضوع مزایا و معایب ارز دیجیتال در سال 2024 پرداخته شده است.

1. واژه cryptocurrency به چه معنی است؟ 

کریپتوکارنسی (cryptocurrencyنوعی ارز مجازی یا دیجیتال است. آنها توسط سیستم‌های رمزنگاری محافظت می‌شوند. و می‌توان از آنها برای انجام تراکنش‌های آنلاین، مطمئن و بدون هیچ واسطه‌ای استفاده کرد.

کلمه “کریپتو” به تکنیک‌های رمزنگاری و چندین الگوریتم رمزگذاری اشاره دارد، که به ایمن سازی این رکوردها کمک می‌کند. مانند:

    • توابع هش
    • رمزگذاری منحنی بیضی
    • جفت کلید عمومی-خصوصی

2. کریپتوکارنسی (Cryptocurrency) چیست؟ 

ارزهای رمزنگاری شده توسط هیچ یک از مقامات دولتی مرکزی تنظیم نمی‌شوند، که آنها را از هرگونه مداخله دولتی مصون می‌کند. بر اساس فناوری بلاک چین، بسیاری از ارزهای دیجیتال، شبکه‌های غیر متمرکز هستند.

کریپتوکارنسی یک ارز دیجیتال مبتنی بر شبکه‌ای است، که در تعداد زیادی از رایانه‌ها پراکنده شده است. سیستم غیر متمرکز ارزهای دیجیتال، انتقال پول را سریع‌تر و ارزان‌تر می‌کند. در واقع، در یک نقطه شکست خرد نمی‌شود:

  1. نوسانات قیمت
  2. استفاده ادعایی در فعالیت‌های مجرمانه که ممکن است، ترسیم آن‌ها آسان نباشد
  3. مصرف انرژی بالا برای استخراج سکه‌ها
  4. برخی از چالش‌های کلیدی پذیرش ارزهای دیجیتال در نظر گرفته می‌شوند، علاوه بر این که این سکه‌ها هیچ ضمانت یا تایید دولتی ندارند.

رمز ارزها به عنوان وسیله‌ای برای ذخیره یا تبادل ارزش عمل می‌کنند. همه اینها به یک نوع فناوری دفتر کل عمومی بستگی دارد که “بلاک چین” نامیده می‌شود. داده‌ها را ثبت می‌کند و تراکنش‌های ارسال شده از طریق شبکه را پیگیری می‌کند. بلاک چین یک زنجیره مجازی از بلاک‌ها است که هر کدام شامل مجموعه‌ای از تراکنش‌ها و اطلاعات دیگر است. بلوک تغییرناپذیر می‌شود، یعنی داده‌های ذخیره شده در داخل بلوک را نمی‌توان پس از اضافه شدن به زنجیره حذف یا جایگزین کرد.

گره‌ها شبکه‌ای از مشارکت کنندگان هستند که توسط آنها ارزهای رمزنگاری شده مدیریت می‌شوند. در شبکه، گره‌ها نقش‌های متنوعی از ذخیره‌سازی تا اعتبارسنجی داده‌های تراکنش‌ها را انجام می‌دهند. آنها به طور کلی پایگاه داده و اعتبار سنجی ورودی های تراکنش جدید را مدیریت می‌کنند. بهترین بخش این است که هیچ نقطه شکست واحدی وجود ندارد، به این معنی که اگر یک گره خراب شود، هیچ تاثیری بر دفتر کل بلاک چین نخواهد داشت.

بلاک چین یک فرمت دیجیتال یا دفتر کل پراکنده است که انواع داده ها را به صورت الکترونیکی ذخیره می کند. یک بلاک چین می‌تواند اطلاعات مربوط به تراکنش‌های ارز دیجیتال، قراردادهای هوشمند غیرمتمرکز یا مالکیت توکن‌های غیرقابل تعویض را ذخیره کند.

رمزارزهای محبوب بر اساس ارزش بازار عبارتند از: بیت کوین با 322.3 میلیارد دلار، اتریوم با 149.0 میلیارد دلار و تتر (USDT) با 66.2 میلیارد دلار.

مانند هر سرمایه گذاری دیگری، ارز دیجیتال یک سرمایه گذاری بدون ریسک نیست. ریسک‌های بازار، ریسک‌های امنیت سایبری و ریسک‌های نظارتی، زیرا ارز دیجیتال توسط هیچ مقام دولتی مرکزی در هند صادر یا تنظیم نمی‌شود.

مانند هر سرمایه گذاری دیگری، ارز دیجیتال یک سرمایه گذاری بدون ریسک نیست. ریسک‌های بازار، ریسک‌های امنیت سایبری و ریسک‌های نظارتی، زیرا ارز دیجیتال توسط هیچ مقام دولتی مرکزی در هند صادر یا تنظیم نمی‌شود.

3. مزایای ارزهای دیجیتال چیست؟

کریپتوکارنسی در بین سرمایه گذاران در سراسر جهان محبوبیت پیدا کرده است. با مشارکت فناوری و صنعتی شدن، ارزهای دیجیتال در حال به دست آوردن موقعیت رضایت بخشی نسبت به سایر ارزها، به عنوان مثال، بیت کوین هستند. با استفاده از رمز ارز، انتقال پول بدون دخالت بانک‌ها و سایر موسسات مالی آسان شده است.

مزیت‌های دیگری هم دارد که به آن در این مقاله می‌پردازیم. با ما همراه شو…

3.1. حفاظت از تورم 

به دلیل تورم، ارزش بسیاری از ارزها کاهش یافته است. بسیاری از مردم ارزهای دیجیتال را به عنوان محافظت در برابر تورم می‌دانند. و بعضی‌ها خیر…

بیت کوین دارای یک سقف سخت برای تعداد کل سکه‌هایی است، که تا به حال ضرب می‌شوند. از نظر کمیت، تنها 21 میلیون بیت کوین منتشر شده است، که توسط فایل کامپیوتری ASCII مشخص شده است. بنابراین، به دلیل افزایش تقاضا، ارزش افزایش می‌یابد. که این خود باعث همگام سازی شدن با بازار را نشان می‌دهد، و از تورم در بلند مدت جلوگیری خواهد کرد.

3.2. سرعت در معامله 

اگر می‌خواهید به عنوان مثال در ایالات متحده، به عزیزان خود پول انتقال دهید، چند راه برای انتقال سریع دارایی‌ها یا وجوه از یک حساب به حساب دیگر وجود دارد. معاملات ارزهای دیجیتال در چند دقیقه انجام می‌شود و این برای بسیاری جذاب است. در موسسات مالی ایالات متحده، بیشتر تراکنش‌ها طی سه تا پنج روز تسویه می‌شوند و حواله‌های بانکی حداقل 24 ساعت طول می‌کشد.

3.3. معاملات مقرون به صرفه 

رمزارزها می‌توانند به انتقال وجه در سطح جهانی کمک کنند. هزینه تراکنش با کمک ارز دیجیتال می‌تواند حداقل یا صفر و حتی ناچیز باشد. زیرا نیاز به اشخاص ثالث مانند VISA برای تأیید، تراکنش‌ها را از بین می‌برد.

شبکه دیده بان شبکه دیده‌بان وارد کننده و ارائه کننده انواع تجهیزات شبکه روتر، سوئیچ، سوئیچ روتر و روتر وایرلس میکروتیک و یوبیکویتی می‌باشد. تمامی تجهیزات شبکه دیده‌بان دارای 12 ماه گارانتی هستند. شبکه دیده بان جهت پیکربندی ، نصب و راه اندازی تجهیزات شبکه با شماره 02191002120 تماس بگیرید.
شبکه دیده بان شبکه دیده‌بان وارد کننده و ارائه کننده انواع تجهیزات شبکه روتر، سوئیچ، سوئیچ روتر و روتر وایرلس میکروتیک و یوبیکویتی می‌باشد. تمامی تجهیزات شبکه دیده‌بان دارای 12 ماه گارانتی هستند. شبکه دیده بان جهت پیکربندی ، نصب و راه اندازی تجهیزات شبکه با شماره 02191002120 تماس بگیرید.
3.4. عدم تمرکز در معامله

ارزهای دیجیتال تصویری از یک مدل کاملاً جدید تمرکز زدایی برای پول هستند. آنها همچنین به مبارزه با انحصار یک ارز و آزاد کردن پول از کنترل، کمک می‌کنند. هیچ سازمان دولتی نمی‌تواند ارزش سکه یا جریان را تعیین کند.

3.5. تنوع در سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می‌تواند سود ایجاد کند. بازار در دهه گذشته به شدت گسترش یافته است. سابقه محدودی از فعالیت قیمتی بازارهای ارزهای دیجیتال وجود دارد، تاکنون به نظر می‌رسد که آنها با سایر بازارها مانند سهام یا اوراق قرضه ارتباطی ندارند. این امر، ارزهای دیجیتال را به منبع خوبی برای تنوع سبد سهام تبدیل می‌کند. اگر دارایی‌ها را با همبستگی قیمت کمتر ترکیب کنید، می‌توانید بازدهی پایدارتری داشته باشید. با این حال، کریپتوکارنسی معمولاً بسیار بی‌ثبات است و در نهایت، اگر تخصیص دارایی شما برای ارز دیجیتال سنگین باشد، ممکن است نوسان پر تلاطمی را تجربه کنید.

3.6. دسترسی راحت و سریع

سرمایه گذاران برای استفاده از ارز دیجیتال فقط به یک کامپیوتر یا گوشی هوشمند با اتصال به اینترنت نیاز دارند. هیچ تأیید هویت، بررسی اعتبار یا پس‌زمینه‌ای برای باز کردن کیف پول ارز دیجیتال وجود ندارد. در مقایسه با موسسات مالی قدیمی بسیار سریعتر و آسانتر است. همچنین به افراد این امکان را می‌دهد، که بدون زحمت تراکنش‌های اینترنتی انجام دهند یا وجوهی را برای شخصی ارسال کنند.

3.7. امن بودن معامله

هیچ کس نمی‌تواند به وجوه شما دسترسی داشته باشد، مگر اینکه به کلید خصوصی کیف پول رمزنگاری شما دسترسی پیدا کند. در صورت فراموش کردن یا گم کردن کلید خود، نمی‌توانید وجوه خود را بازیابی کنید. علاوه بر این، تراکنش‌ها توسط سیستم بلاک چین همراه با شبکه پراکنده کامپیوترهایی که تراکنش‌ها را تأیید می‌کنند، ایمن می‌شوند.

3.8. خصوصی بودن حساب

هیچ دخالت شخص ثالثی وجود ندارد، که به دلیل آن حساب شما دارای سطحی از حریم خصوصی است.

3.9. شفاف بودن تراکنش

با ماهیت غیرمتمرکز زنجیره‌های بلوکی، می‌توان تراکنش‌های انتقال پول را با استفاده از کاوشگر بلاک چین در پلتفرم برای ردیابی نقل و انتقالات زنده مشاهده کرد. این سیستم باز و شفاف مایه آرامش سرمایه گذاران و عاری از هر فساد می‌شود.

3.10. مبادلات ارز بدون زحمت 

سرمایه گذاران می‌توانند با استفاده از ارزهایی زیر ارز دیجیتال خریداری کنند:

    1. دلار آمریکا
    2. روپیه هند
    3. یورو اروپا

صرافی‌ها و کیف پول‌های مختلف ارزهای دیجیتال به سرمایه‌گذاران کمک می‌کنند تا ارزهای رمزنگاری‌شده را معامله کنند و ارزها را با حداقل هزینه تراکنش در کیف‌های مختلف تبدیل کنند.

شبکه دیده بان
مشاهده فیلم های آنباکس تجهیزات شبکه
شبکه دیده بان
لینک استخدام شبکه دیده بان
شبکه دیده بان
درخواست نمایندگی

4. معایب ارزهای دیجیتال چیست؟

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال ممکن است جذاب و سود آور به نظر برسد، اما سرمایه گذاران باید چند جنبه منفی را نیز در نظر بگیرند.

  1. ارزهای دیجیتال ادعا می‌کنند که شکلی ناشناس از تراکنش هستند، اما در واقع نام مستعار هستند. به این معنی که یک دنباله دیجیتالی را به جا می‌گذارند که اداره تحقیقات فدرال می‌تواند آن را رمزگشایی کند. بنابراین، امکان دخالت مقامات فدرال یا دولتی برای ردیابی تراکنش های مالی افراد عادی وجود دارد.
  2. در یک بلاک چین، خطر حمله 51 درصدی وجود دارد. به این معنی که این وضعیت زمانی است، که یک ماینر یا گروهی از آنها بیش از 50 درصد از کنترل نرخ هش ماینینگ شبکه را در اختیار دارند. در حین کنترل، یک گروه بداخلاق می‌تواند تراکنش تکمیل شده را معکوس کند. و یا تراکنش را متوقف کند، سکه‌ها را دو برابر کند، از اعتبارسنجی تراکنش‌های جدید جلوگیری کند. و یا خیلی چیزهای دیگر. با این وجود، این حمله تنها یک خطر برای شبکه های اخیراً هارد فورک شده و بلاک چین‌های جدید است.
  3. اکثر بلاک چین‌ها بر روی مکانیسم اجماع اثبات کار فعالیت‌ کنند. شرکت‌کنندگان شبکه باید از رایانه‌های قدرتمند ASIC و هش مناسب برای ایجاد بلوک اضافه شده به شبکه استفاده کنند. به همین دلیل، مصرف برق بیش از حد وجود دارد و کشورها برای کاهش تاثیر آن بر محیط‌ زیست تلاش‌های زیادی می‌کنند.
  4. فقدان خط‌ مشی‌های کلیدی مرتبط با تراکنش‌ها به‌عنوان یک اشکال عمده ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود.
  5. سیاست عدم بازپرداخت یا لغو را می‌توان موضع پیش فرض برای تراکنش‌هایی که به اشتباه در کیف پول‌های کریپتو انجام می‌شود. در نظر گرفت و هر بورس یا برنامه ارز دیجیتال قوانین خاص خود را دارد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *