مقالات, میکروتیک

معرفی برند میکروتیک

معرفی برند میکروتیک

شرکت میکروتیک (Mikrotik Company)

سال 1996:

زادگاه شرکت میکروتیک، کشور لتونی در اروپای شرقی است. این برند شناخته شده در سال 1996 فعالیت خود را در زمینه تجهیزات شبکه آغاز کرد. در ابتدا برای توسعه روتر و سیستم‌های بیسیم ISP فعالیت می‌کردند. اما امروزه سخت افزار و نرم افزار برای اتصال به اینترنت در بیشتر کشورها فراهم می‌کنند.

سال 1997:

شرکت میکروتیک توانست در سال 1997 سیستم نرم افزاری RouterOS تولید کند. این سیستم ثبات، کنترل و انعطاف‌پذیری گسترده‌ای را برای انواع واسط‌های داده و مسیریابی فراهم می‌کند.

سال 2002:

مجموعه حرفه ای میکروتیک در سال 2002 سخت افزار RouterBoard خود را معرفی کرد. شرکت میکروتیک در کشور لتونی در شهر ریگا است. میکروتیک در اکثر کشورهای دنیا نمایندگی و بیش از 280 کارمند دارد.

نماینده میکروتیک در تهران (Mikrotik)

شبکه دیده‌بان نماینده برند معتبر میکروتیک در تهران است. شبکه دیده‌بان قادر به ارائه انواع تجهیزات شبکه میکروتیک، تعمیر تجهیزات میکروتیک، ارائه قطعات جانبی تجهیزات میکروتیک و … می‌باشد.

اگر به دنبال تجهیزات شبکه‌ای هستید که در سایت میکروتیک وجود دارد ولی در بازار ایران نیست، با شبکه دیده‌بان تماس بگیرید و کالا مورد نظر را سفارش دهید. 20 21 9100 – 021

هدف اصلی شرکت میکروتیک (Mikrotik Company)

همانطور می‌دانید، رقیب اصلی برند میکروتیک ، سیسکو (Cisco) است. سیستم عامل معروف و حرفه‌ای IOS متعلق به شرکت سیسکو است و به راحتی قابل نصب بر روی انواع PC می‌باشد.

قابلیتی که این سیستم عامل را نسبت به سیستم عامل‌های رقیب قدرتمند کرده، امکان کانفیگ توسط یک نرم افزار به نام winbox بر روی سیستم عامل ویندوز است. محیط کاربر پسند (User friendly) این نرم افزار مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد.

در ادامه به چند تا از قابلیت‌های این سیستم عامل می‌پردازیم:

    • دیوار آتش (Fire Wall)
    • مسیریابی (Routing)
    • VPN
    • مدیریت (Monitoring)
    • لود بالنسینگ (Load Balancing)
    • هات اسپات (Hotspot)
    • Qos

با این شرایط رقابت میکروتیک با سیسکو بسیار سخت بود. تنوع بالای PC‌ها و مناسب نبودن آنها برای محیط‌های حرفه‌ای شبکه، مدیران میکروتیک را مجبور به ساخت سخت افزار RouterBoard کرد. در نهایت امر، میکروتیک موفق به ساخت PCهای معمولی کوچک شد. این PCها مناسب شبکه طراحی شده‌اند. طی مدت زمان، میکروتیک سیستم عامل خود را ارتقا داد. رفته رفته محصولات میکروتیک قابل رقابت با سیسکو شد.

شبکه دیده بان شبکه دیده‌بان وارد کننده و ارائه کننده انواع تجهیزات شبکه به خصوص رادیو وایرلس‌های سری sxt می‌باشد. تمامی تجهیزات شبکه دیده‌بان دارای 12 ماه گارانتی هستند. شبکه دیده بان جهت پیکربندی ، نصب و راه اندازی تجهیزات شبکه با شماره 02191002120 تماس بگیرید.
شبکه دیده بان شبکه دیده‌بان وارد کننده و ارائه کننده انواع تجهیزات شبکه به خصوص رادیو وایرلس‌های سری sxt می‌باشد. تمامی تجهیزات شبکه دیده‌بان دارای 12 ماه گارانتی هستند. شبکه دیده بان جهت پیکربندی ، نصب و راه اندازی تجهیزات شبکه با شماره 02191002120 تماس بگیرید.
معرفی برند میکروتیک

هدف از این فیلم یعنی معرفی برند میکروتیک، در شبکه دیده‌بان آشنایی بیشتر شما با این برند و محصولات آن است.

امیدوارم از دیدن این فیلم لذت ببرید. و چس از مشاهده آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید...

نرم افزارهای میکروتیک (Mikrotik)

مهمترین و معروف‌ترین نرم افزار شرکت میکروتیک، باید به RouterOs اشاره کرد. سیستم عامل RouterOS برای سخت افزارهای RouterBoard میکروتیک ساخته شده است. RouterOS را می‌توان بر روی کامپیوتر نصب کرد، و از امکانات این سیستم عامل استفاده کرد. RouterOS را می‌توان در همه سیستم‌هایی که دارای استاندارد 86X هست، نصب کرد.

قابلیت‌های سیستم عامل RouterOS 
  1. دیوار آتش (Fire Wall)
  2. مدیریت پهنای باند
  3. اکسس پوینت وایرلس
  4. سرورهای وی پی ان (VPN)

دومین نرم افزار مهم میکروتیک QuickSet است. کاربران به راحتی می‌توانند روتر خود را تنظیم کنند.

محصولات موفق میکروتیک (Mikrotik) 

  1. روترهای اترنت
  2. سوئیچ های شبکه
  3. سیستم ها و آنتن‌های وایرلس
  4. روترها و اکسس پوینت‌های خانگی و اداری
  5. بردهای روتری
  6. ماژول‌های اینترفیس
  7. لوازم جانبی شبکه

مقاله‌های مرتبط .....

بکاپ خودکار از میکروتیک

بکاپ خودکار از میکروتیک

بکاپ خودکار از میکروتیکدر این مقاله در مورد بکاپ خودکار از میکروتیک و ارسال ایمیل با شما صحبت می‌کنیم. برایتان پیش آمده است که گاهی وقت...

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *