اخبار IT, کانفیگ تجهیزات شبکه, مقالات, میکروتیک

آموزش لینک کردن point to point

آموزش لینک کردن point to point

آموزش لینک کردن point to point

دوست داری لینک کردن تجهیزاتتو خودت انجام بدی! دوست داری صفر تا صدشو خودت مدیریت کنی و بدونی؟ ما در این مقاله در مورد آموزش لینک کردن point to point صحبت می‌کنیم. چطور دو دستگاه رادیو رو بهم لینک یا به هم وصل کنیم؟ و چطور ارتباط  point to point را با دو رادیو Qrt 5ac انجام دهیم. با ما همراه شید تا صفر و صد point to point Qrt 5ac را یاد بگیری. تا بتونی یک ارتباط قوی برای تبادل اطلاعاتت داشته باشی.

لینک کردن دو دستگاه رادیو با استفاده از برنامه Winbox صورت می‌گیرد. تمام مراحل point to point Qrt 5ac در 3 مرحله انجام می‌شود. به ترتیب شامل مراحل زیر است:

سر فصل مطالب:

    1.  ست کردن IP
    2. ست کردن Ether1 و Wlan
    3. فعال کردن Wlan

ویژگی روتر وایرلس  QRT 5 ac میکروتیک 

قبل از عملیات لینک کردن Multipoint to point بهتر است. کمی با روتر وایرلس  QRT 5 ac، آشنا شویم. که دارای ویژگی زیر می‌باشد:

 QRT 5 ac یکی از رادیو وایرلس‌های کارآمدی است. که دارای استاندارد AC می‌باشد. استاندارد AC باعث افزایش سرعت تبادل داده‌ها می‌شود. علاوه بر آن از استانداردهای قبل خود پشتیبانی هم می‌کند.

  1. این رادیو وایرلس برای محیط‌های بیرونی تعبیه شده است. 
  2. حداکثر مسافت تحت پوشش آن 20 کیلومتر است.
  3. قدرت آنتن رادیو 24dBi از نوع فلت با ساختار دو قطبی می‌باشد.
  4. استاندارد وایرلس این رادیو وایرلس 802.11a/n/ac 
  5. مدل چیپ وایرلس دستگاه QCA9882
  6. دارای  فرکانس 5 گیگاهرتز است.
شبکه دیده بان شبکه دیده‌بان وارد کننده و ارائه کننده انواع تجهیزات شبکه به خصوص روتر وایرلس های میکروتیک از سری QRT می‌باشد. تمامی تجهیزات شبکه دیده‌بان دارای 12 ماه گارانتی هستند. شبکه دیده بان جهت پیکربندی ، نصب و راه اندازی تجهیزات شبکه با شماره 02191002120 تماس بگیرید.
شبکه دیده بان شبکه دیده‌بان وارد کننده و ارائه کننده انواع تجهیزات شبکه به خصوص روتر وایرلس های میکروتیک از سری QRT می‌باشد. تمامی تجهیزات شبکه دیده‌بان دارای 12 ماه گارانتی هستند. شبکه دیده بان جهت پیکربندی ، نصب و راه اندازی تجهیزات شبکه با شماره 02191002120 تماس بگیرید.

ورود به برنامه Win box

در ابتدا باید یکی از دستگاه‌ها را توسط آداپتور و یا پورت POE به سیستم وصل کنیم. و در محیط وین باکس Win box مشاهده کنیم. که دستگاه‌ها را شناسایی کرده است یا خیر؟ سپس آن را یعنی مک آدرس را انتخاب کرده و گزینه conect را زده تا یک پنجره باز شود. که در این لحظه دکمه remove confuqration را می‌زنیم.

آموزش لینک کردن Multipoint to point

1- ست کردن IP 

در این مرحله باید برای دستگاه یک IP آدرس ست کنیم. در منو IP زیر مجموعه Address، یک پنجره باز می‌شود.

  1. Address List: در کادر آدرس کافی IP آدرس دستگاه را یا همان IP را اضافه کنیم. در اینجا آدرسی که وارد کردیم کاملا فرضی است. 192.168.88.1/24 را وارد و بعد OK را می‌زنیم.

 

آموزش لینک کردن point to point

2- ست کردن Ether 1 و Wlan

در این مرحله کافی است یک bridge اضافه کنیم که در آن Ether1 و wlan را معرفی کنیم. در ابتدا وارد منو Bridge شده، یک پنجره باز می‌شود. کافی است علامت + در زیر کلمه را زده که دوباره یک  پنجره باز شود. در این لحظه به ترتیب کارهای زیر را انجام داده تا بتوانیم کار ست کردن هر دو را انجام دهیم.

    1. Bridge: به تب Bridge رفته و نام را به bridge1 تغییر و آن را ok می‌کنیم.
    2. Port: به تب Port رفته و علامت + را زده. در کادر interface یکبار Ether1 و یکبار Wlan را انتخاب کرده. و در کادر width هم برای هر دو bridge 1 را انتخاب کنید. سپس آن را ok می‌کنیم. به این صورت آنها را ست  و اضافه کردیم.

آموزش لینک کردن Multipoint to point
شبکه دیده بان
مشاهده فیلم های آنباکس تجهیزات شبکه
شبکه دیده بان
لینک استخدام شبکه دیده بان
شبکه دیده بان
درخواست نمایندگی

3- فعال کردن Wlan

زمان آن رسیده در مقاله آموزش لینک کردن Multipoint to point ، فعال کردن WLAN را آموزش دهیم. در این قسمت در منو بر روی Wireless کلیک کنید. پنجره‌ای به نام Wireless Tables باز می‌شود. اگر wlan غیر فعال بود کافی است، روی علامت تیک آبی رنگ بالا نوشته کلیک کرده تا برایتان فعال گردد. (روشن شود.) با کلیک روی رکوردی که در پنجره قرار دارد ، پنجره‌ای به نام Interface باز می‌شود.

1. General: با این تب می‌توانیم اسم Wlan را تغییر بدهیم.

2. Wireless: مقادیر را مانند موارد زیر قرار دهید:

  • Mode : ap bridge
  • Band : 5GHz-only-AC
  • Channel Width : 20MHz
  • Frequency : 5180
  • SSID : Netdrco  (هر نام دلخواهی که دوست دارید بگذارید.)

  • Security Profile : default
  • WPS Mode : push button
  • Frequency Mode : manual-txpower
  • Country : uzbekistan
  • Installation : any

3. WDS: در این قسمت گزینه ها را مطابق موارد زیر قرار دهید.

  • WDS Mode : dynamic
  • WDS Default Bridge : bridge1

آموزش لینک کردن Multipoint to point

چطوری رمز گذاری کنیم ؟

در پنجره Wireless Tables در تب Security Profiles قرار بگیرید. بر روی رکورد داخل صفحه دوبار کلیک کنید. پنجره <Security Profile <default باز می‌شود.

  1.  در مقابل کادر Mode کلیک کرده تا پنجره‌ی باز شود. در این قسمت گزینه dynamic keys را انتخاب کنید.
  2. در قسمت Authentication Type بر روی گزینه WPA2 PSK کلیک کنید.
  3. حال در مقابل کادر WPA2 Pre-Shared Key هر رمزی که خواستید، بنویسید.

آموزش لینک کردن Multipoint to point
تعمیر روتر وایرلس QRT 5 ac

تعمیر تخصصی روتر وایرلس QRT 5 ac در مجموعه فنی مهندسی شبکه دیده‌بان انجام می‌شود. جهت اطلاع از شرایط تعمیر روتر وایرلس QRT 5 ac با بخش تعمیرات شبکه دیده‌بان تماس بگیرید.

آموزش لینک کردن Multipoint to point
قیمت روتر وایرلس QRT 5 ac

روتر وایرلس QRT 5 ac یکی از پر‌ فروش‌ترین روتر میکروتیک می‌باشد. که این محصول همواره در شبکه دیده‌بان موجود است. شما می‌توانید با خرید آنلاین به راحتی این محصول را تهیه کنید. همچنان این روتر دارای 12 ماه گارانتی می‌باشد. به علاوه می‌توانید این محصول را با قیمتی مناسب خریداری کنید.

توجه:

می‌توانیم برای ورود به برنامه Win box هم از رمز استفاده کنیم. با استفاده از منو System پنجره‌ای باز می‌شود، که می‌توانیم در آنجا رمز ورود به برنامه را عوض کنیم.

آموزش اینترنت‌دار کردن hAP AX2

در ادامه با هم مراحل را از ابتدا برای دستگاه دوم انجام میدهیم:

 ست کردن IP 

در این مرحله باید برای دستگاه یک IP آدرس ست کنیم. مک آدرس را انتخاب کرده و گزینه conect را زده تا یک پنجره باز شود. که در این لحظه دکمه remove confuqration را می‌زنیم. در منو IP زیر مجموعه Address، یک پنجره باز می‌شود. در کادر آدرس کافی IP آدرس دستگاه را یا همان IP را اضافه کنیم.مانند اولین باری که برای دستگاه اول اینکارو انجام دادیم. در اینجا آدرسی که وارد کردیم کاملا فرضی است.168.1.204/24 را وارد و بعد OK را می‌زنیم. وقتی IP را اضافه کردیم، می‌توانیم آن را در پنجره آدرس ببینیم.

ست کردن اتر 1 و Wlan

در این مرحله کافی است یک bridge اضافه کنیم که در آن اتر1 و wlan را معرفی کنیم.

در ابتدا وارد منو bridge شده، یک پنجره باز می‌شود. کافی است علامت + در زیر کلمه را زده که دوباره یک  پنجره باز شود. در این لحظه به ترتیب کارهای زیر را انجام داده تا بتوانیم کار ست کردن هر دو را انجام دهیم.

    • bridge: به تب bridge رفته و نام را به bridge1 تغییر و آن را ok می‌کنیم.
    • port: به تب port رفته و علامت 1 را زده. در کادر interface یکبار ether1 و یکبار wlan را انتخاب کرده. و در کادر width هم برای هر دو bridge 1  را انتخاب کنید. سپس آن را ok می‌کنیم. به این صورت آنها را ست  و اضافه کردیم.

 فعال کردن Wlan

  1. در این قسمت وارد منو wireless که پنجره‌ای باز می‌شود. اگر wlan غیر فعال بود کافی است، روی علامت تیک آبی رنگ بالا نوشته کلیک کرده تا برایتان فعال گردد. (روشن شود.) با کلیک روی آن پنجره‌ای به نام interface باز می‌شود.
  2. General: با این تب می‌توانیم اسم wlan را تغییر بدهیم.
  3. wireless: در این تب، قسمت mode مقدار برابر با bridge1 و قسمت width را برابر با 5GHz only AC چون  دستگاه AC هست. و در آخر فرکانس برابر است با 5180 و کشور ازبکستان را انتخاب می‌کنیم.
  4. WDS: در این قسمت متن مربوط به MODE یا همان حالت را برابر با BRIDGE می‌گذاریم. در آخر OK را می‍‌‌زنیم.

در این قسمت در میبابیم که که وایرلس رمز نداره و اقدام به رمزگذاری کردن میکنیم.

  1. Security: از این تب برای گذاشتن پسوورد استفاده می‌کنیم. کافی است روی کلمه defult کلیک کرده تا پنجره‌ی باز شود. در این قسمت دو کادر وجود دارد:
    • mode: در این کارد مقدار را برابر با dynamic kys می‌گذاریم. و در ادامه رمزگذاری با حالت wpa2 را تیک یا همان انتخاب کرده تا کادر پسوورد برایتان روشن شود.
    • password: در این قسمت رمز دلخواه خود را وارد می‌کنیم.

Ping گرفتن

وقتی به این مرحله رسیدیم یعنی تمام مراحل با موفقیت انجام شده و لینک کردن دو دستگاه رادیو Qrt 5ac صورت گرفت. پس در این قسمت چراغ‌های دستگاه روشن می‌باشد. با استفاده از روش ping می‌توانیم پین دستگاه را ببینیم که آیا تا اینجا درست عمل کردیم یا خیر؟ برای تست کردن مراحل فوق هم کافی است به منو tool رفته و زیرمجموعه ping را انتخاب کنیم.

کافی است آدرس را وارد کنیم و در نهایت دکمه start را بزنیم. که در این لحظه شاهد این هستیم که دو دستگاه به خوبی بهم لینک شدن یا همان ping شده است.

امیدوارم فیلم آموزشی لینک کردن دو دستگاه رادیو برای شما مفید واقع شده باشد. و بتوانید به راحتی point to point Qrt 5ac را برای خود انجام دهید.

خوشحال میشیم این فیلم رو برای دوستات هم به اشتراک بزاری تا اونا هم استفاده کنند.

فیلم آموزش لینک کردن point to point

امیدواریم مقاله آموزش لینک کردن point to point مفید بوده باشد. ما اینجا هستیم تا شما بتوانید به راحتی دستگاه خود را خودتان کانفیگ و راه اندازی کنید. روی فیلم زیر کلیک کنید. و فیلم آموزش لینک کردن point to point را مشاهده کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *